اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفت

آغاز به کار خط تولید دستگاه بذرکار کودکار کشت مستقیم دیم

خط تولید دستگاه بذرکار کودکار کشت مستقیم دیم در همدان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار خط تولید دستگاه بذرکار کودکار کشت مستقیم دیم

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، ظهر امروز مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به همراه جمعی از اصحاب رسانه از محل شرکت ماشین برزگر واقع در شهرک صنعتی بوعلی بازدید کرد.

در این مراسم خط تولید دستگاه بذرکار کودکار کشت مستقیم دیم در همدان آغاز به کار کرد. شایان ذکر است این دستگاه به عنوان جدیدترین دستاورد تکنولوژی کشاورزی طی سال‌های اخیر در چارچوب کشاورزی حفاظتی و مدیریت بقایای گیاهی به شمار می‌رود.

این دستگاه به لحاظ شرایط مطلوبی که در بهبود و اصلاح ساختار خاک، کاهش هزینه‌ها و کاهشی که در زمینه نهاده‌های کشاورزی دارد، به عنوان یک پدیده تحول‌زا در توسعه و پیشبرد مکانیزاسیون بوده و بکارگیری از تکنولوژی آن، اصلاح کیفیت و افزایش راندمان محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه، علاوه بر، برگشت به صورت خطی‌کاری (غلات، حبوبات، و دانه‌های روغنی ) قابلیت تغییر الگوی کشت به صورت ردیف‌کاری (آفتابگردان، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای، پنبه‌ای و...) را با قراردادن کود در فاصله مناسب در زیر بذر دارا است.

همچنین در این مراسم 18 دستگاه ماشین‌آلات یارانه‌دار به تعاونی‌های تولید واگذار شد.

این دستگاه‌ها با استفاده از 700 میلیون تومان یارانه به صورت دولتی و مابقی با آورده شخصی از سوی متقاضی خریداری شده که می‌توان گفت با 35 درصد یارانه و 65 درصد آورده شخصی می‌توان آن را خریداری کرد.

همچنین در این مراسم رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی همدان در خصوص توسعه مکانیزاسیون  اظهار داشت: یکی از راه‌های رسیدن به کشاورزی پایدار، توسعه مکانیزاسیون است که باعث افزایش تولید و رسیدن به امنیت غذایی می‌شود.

اکبر راستار با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی در اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان پیگیری می‌شود افزود: به دلیل گرانی ماشین‌‌آلات وارداتی و خرد شدن اراضی، توسعه و تجهیز شبکه مکانیزاسیون از مهمترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم شرکت‌های حفاظتی یکی از جدیدترین سیستم‌های کشاورزی است که در کل دنیا به خصوص کشورهای توسعه‌یافته اجرا می‌شود.

راستار در پایان گفت: 67 دستگاه از انواع تراکتور، کمباین غلات، بذرکار کشت مستقیم، خاک‌ورز حفاظتی، سمپاش توربولاینر و... به 29 شرکت و تعاونی تولید که در بخش مکانیزاسیون کشاورزی کار می‌کنند تحویل داده شده است.

انتهای پیام/2499/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول