اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

برنج‌کاران از بذرهای پرمحصول استفاده کنند/ ارقام محلی در کشت دوم و سوم

استاندار مازندران با بیان اینکه برنج‌کاران از بذرهای پرمحصول در کشت برنج استفاده کنند، گفت: ارقام محلی در کشت دوم و سوم مورد استفاده قرار گیرد.

برنج‌کاران از بذرهای پرمحصول استفاده کنند/ ارقام محلی در کشت دوم و سوم

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، علی اکبر طاهایی صبح امروز در مراسم آغاز به کار نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای رمنت بابل اظهار داشت: بخشی از حمایت از فعالیت کشاورزان برنج‌کار در قالب به‌کارگیری روش مکانیزه انجام شده که در این راستا باید گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از شیوه مکانیزه سبب کاهش 50 درصدی هزینه عملیات کاشت و برداشت می‌شود، بیان داشت: نگرانی مهم برنج‌کاران امید نداشتن به تداوم برنج‌کاری به علت نداشتن کارگران ماهر بوده زیرا در بعضی مناطق کشاورز مجبور به کارگیری کارگران غیرمحلی است.

طاهایی تصریح کرد: مردم ما در سخت‌ترین ایام انقلاب با صبوری و تقدیم شهدا از حریم انقلاب دفاع کرده و امروز نتایج این پایداری را شاهد هستند.

استاندار مازندران اظهار داشت: امروز نمایندگان و منتخبان مردم مازندران در مجلس با جدیت تمام از حق کشاورزان و برنج‌کاران مازندران دفاع می‌کنند.

این مسئول افزود: درست است که برنج‌کاری بسیار کار مشقت باری است ولی خداوند شکوفایی انسان را با رنج همراه کرده است، کشوری که در صدد دستیابی به استقلال و آزادی است باید در همه زمینه‌ها مجاهدت کند، کار و تلاش جوهر انسان و لازمه دسترسی به عزت است.

طاهایی بیان داشت: امیدواریم کشاورزان ما در کشت دوم و سوم نیز رکورددار کشور باشند تا گذشته از افزایش کشت سبب افزایش درآمد و تولید این محصول اساسی باشند.

وی گفت: کشاورزان باید برای افزایش محصول با نظر کارشناسان کشاورزی، از بذرهای پرمحصولی که ترویج می‌شود استفاده کرده و در صورت کشت ارقام محلی به کشت دوم و سوم بپردازند.

این مسئول تصریح کرد: اصلاح شالیکوبی‌ها،به‌کارگیری کمباین‌های مناسب کمک بزرگی در افزایش تولید و رسیدن به خودکفایی است.

طاهایی خاطرنشان کرد: دکتر احمدی‌ن‍ژاد با ایجاد ستاد توسعه بخش کشاورزی پایه‌ای بنا کرد که دولت‌های بعدی ملزم به ادامه مسیر برای توجه به بخش کشاورزی و رسیدگی دقیق در محل فعالیت مردم در استان مربوطه خواهند بود.

استاندار مازندران به اهمیت انتخابات آینده اشاره و اذعان داشت: با توجه به اینکه رای هر کسی سرنوشت‌ساز بوده باید همه با معرفت کامل و مسئولانه پای رای خود بایستند و تابع قانون باشند.

انتهای پیام/86009/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول