اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اخلالگران شبکه توزیع بذر برخورد می‌شود

توزیع بذر ذرت غیراستاندارد به نام بذر خارجی توسط فرصت‌طلبان

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با توزیع‌کنندگان خارج از شبکه بذر داخلی به شدت برخورد و به سازمان تعزیرات حکومتی استان به عنوان اختلال در توزیع بذر معرفی می‌شود.

توزیع بذر ذرت غیراستاندارد به نام بذر خارجی توسط فرصت‌طلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نامه اخیر معاونت امور تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی در مورد تدارک بذر کافی برای ذرت‌کاران کشور و استان افزود: در سال‌جاری حدود 12 هزار تن بذر ذرت 704 سینگل کراس استاندارد در داخل کشور تولید و در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه با احتساب بذور وارداتی زودرس و میانگین حدود 15 هزار تن بذر ذرت که برای کشت سال جاری تدارک دیده شده، هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ادامه داد: متاسفانه گزارشات واصله از بعضی از شهرها حاکی است که بعضی از افراد فرصت‌طلب، بذور بدون شناسه و غیراستاندارد و بعضاً بذور ذرت هیبرید معمولی را به نام بذر خارجی و داخلی به کشاورزان با قیمت بالا به فروش می‌رسانند.

ایرانی‌فام به کشاورزان در خصوص هشدارهای داده شده در مورد توزیع بذور غیراستاندارد تاکید کرد و افزود: استفاده از بذور غیراستاندارد و خارج از شبکه توزیع، تبعاتی از قبیل بد سبزی و کاهش تولید را به دنبال خواهد داشت و در آن صورت هیچکس پاسخگو نخواهد بود.

وی با تاکید به اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم تا با اطلاع رسانی مناسب و آگاه کردن کشاورزان از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آورند، افزود: معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان ضمن نظارت کامل بر توزیع بذر از طریق شبکه تعاونی‌های تولید و روستایی و جهاد سبز با توزیع کنندگان خارج از شبکه بذر داخلی به شدت برخورد کرده و در صورت مشاهده توزیع بذور غیر استاندارد، اخلالگران را به سازمان تعزیرات حکومتی استان به عنوان اختلال در توزیع بذر معرفی خواهدکرد.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول