اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیش‌بینی برداشت 6 هزار تن

برداشت گندم بذری از مزارع جنوب کرمان آغاز شد

رئیس بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال جنوب استان کرمان گفت: برداشت گندم بذری در بیش از یک‌هزار و 700 هکتار از اراضی جنوب کرمان آغاز شده است.

برداشت گندم بذری از مزارع جنوب کرمان آغاز شد

علی خوشنام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و 700 هکتار از اراضی جنوب کرمان در سال زراعی 92-91 زیر کشت گندم بذری قرار گرفته است که برداشت از مناطق گرمسیری این منطقه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: ارقام زراعی مورد کشت شامل هامون، وریناک، کراس بولانی، چمران، افلاک و سیوند است که چندین سال به صورت آزمایشی در منطقه کشت و مورد تحقیق و آزمایشات مختلف قرار گرفته و پس از سازگاری کامل با منطقه برای مناطق مختلف جنوب کرمان به عنوان ارقام برتر و پر محصول با کیفیت و خاصیت نانوایی بالا مورد کشت قرار گرفته است.

رئیس بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال جنوب استان کرمان گفت: امیدواریم با کشت این بذور در سال آینده در منطقه شاهد بالا رفتن کیفیت نان در جنوب کرمان باشیم.

وی افزود: در سال زراعی 92 با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد و مطلوب و بارندگی‌های به‌ موقع تمام مزارع از شرایط مطلوب برخوردار هستند و پیش‌بینی می‌شود، بیش از 6 هزار تن بذر گندم با کیفیت مطلوب و رعایت استانداردهای لازم مزارع بذری در جنوب کرمان تولید شود.

خوشنام خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون منطقه جنوب کرمان در تولید بذر گندم همچنان خودکفا بوده و قادر است، مقداری از نیاز بذر گواهی شده استان‌های همجوار را تامین کند.

انتهای پیام/80003/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول