اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در جمع مردم ساری بیان کرد

50 میلیارد دلار سرمایه صندوق توسعه ملی

رئیس جمهور صندوق توسعه ملی را ابتکار دولت برشمرد و گفت: در حال حاضر این صندوق 50 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.

50 میلیارد دلار سرمایه صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود احمدی‌نژاد دقایقی قبل در جمع مردم شهرستان ساری در میدان شهدای این شهرستان اظهار داشت: مازندران مهد علم و ایمان عرفان، و تلاش خستگی ناپذیران است و مردمان این سامان هزاران بار پس از دوره اسلامی منسجم و با توکل بر خدا از ارزش‌ها پاسداری کردند.

رئیس جمهور اضافه کرد: مردمانی این سرزمین از حقیقت ناب و اسلام ناب پایداری و محافظت کردند و 1400 سال پای آن جانفشانی کردند.

رئیس جمهور از مازندران به عنوان سرزمینی یاد کرد که در دامان خود هزاران عالم را پرورانده است، در این باره ادامه داد: مازندرانی‌ها مردمانی شجاع هستند که در دوره انقلاب پای آرمان‌های اصلی انقلاب ایستادگی کردند.

رئیس جمهور به شرایط بین‌المللی اشاره کرد و یادآور شد: در 400 سال اخیر مستکبران در جنایت، سلطه‌گری، غارت ثروت ملت‌ها، تهدید و له‌کردن ارزش‌های اسلامی ممتاز بودند.

احمدی‌نژاد از سه قرن برده‌داری به عنوان لکه ننگ مستکبران یاد کرد و افزود: دشمنان و مستکبران میلیون‌ها انسان‌ها را ربودند و از خانواد‌‌های‌شان جدا کردند تا سرزمین خود را آباد کنند.

وی یادآور شد: دشمنان و مستکبران برای ایجاد اختلاف روش‌های پیچیده، تهدید و تحریم ملت‌ها را در دستور کار خود قرار داند.

رئیس جمهور در ادامه نوسانات قیمت ارز را دشمنی‌ها دشمنان برشمرد و گفت: با افزایش قیمت ارز، مستکبران صدها میلیارد دلار از جیب ملت‌ها غارت کردند و باید بدانند مسیر کار مستکبران به بن‌بست رسیده است و مشکلات دیگر ملت‌ها، نیز به سرزمین خودشان برگردانده شد.

وی اضافه کرد: مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشورها نیز دامن خودشان را گرفته است به طوری که بعد از چند توسعه می‌خواهند در کشورها جنگ به راه بیندازند.

رئیس قوه مجریه به مسئله سوریه پرداخت و افزود: بگذارید مردم سوریه خودشان گفت‌وگو کنند و به تفاهم برسند.

وی خطاب به دشمنان سوریه گفت: چرا سر زن و بچه‌های مردم را می‌برید و با پول نفت برای ملت‌های منطقه اسلحه می‌فرستید.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه درگیری‌های سوریه به نفع صهیونیست‌ها است، اظهار داشت: گروه‌های که قبلا پیدا شدند و در حرف‌هایشان به صهیونیست‌ها از گل نازک‌تر نمی‌گفتند حالا آزدایخواه و انقلابی شدند.

وی بیان داشت: می‌خواهم از ملت‌ها تقاضا کنم که مراقب باشند که این پیچ آخر است و اگر مقاومت و ایستادگی باشد، سلطه‌گری آنها پاشیده می‌شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به هتک حرمت حرم صحابه پیامبر اشاره کرد و گفت: پشت صحنه تخریب و توهین به صحابه پیامبر کسانی هستند که برده‌داری را ترویج می‌دادند.

احمدی‌نژاد به اوضاع داخلی کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز ایران نقطه امید و نقطه آرزوها است این کشور باید الگو شود و دنیا منتظر این مسئله است که ایران برای تمام ملت‌های آزادیخواه به عنوان الگو مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه فریب و سیاسی‌کاری از آن جامعه الگو و توحیدی نیست، گفت: سخت‌ترین مرحله کار ملت‌ها پافشاری بر عدالت است.

رئیس جمهور در همین ارتباط اضافه کرد: عدالت دشمنان کینه‌توز تاریخی دارد.

وی از عدالت به عنوان ترجمه عملی توحید نام برد و ادامه داد: گسترش عدالت یک ماموریت تاریخی است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: اگر می‌خواهیم تمام کشور آباد شود و مشکلات نیز حل شود باید روی عدالت پافشاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: گام بلند هدفمندی یارانه‌ها اجرای عدالت است به طوری که بیش از 70 درصد یارانه در اختیار 20 درصد افراد جامعه است.

رئیس جمهور با گفت: سالانه 300 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی با ابراز تاسف از برخی‌ها که حتی مشکلات تحریم‌ها را نیز به گردن هدفمندی می‌اندازند، تصریح کرد: هر کس با زنش دعوا می‌کند، هدفمندی را زیر سئوال می‌برد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه دولت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نشده است، اظهار داشت: ملت تمام توطئه‌ها و نقشه‌ها را با وحدت و انسجام پشت سر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه این حرف‌ها مردم را از میدان به در نخواهد کرد، گفت: دشمنان نیز خواهند فهمید که اشتباه کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما بر اساس عدالت اهل منطق، تفاهم و گفت‌وگو هستیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر کسی خیال کند که ملت تسلیم می‌شود، حتما اشتباه کرده است، گفت: به اصرار و پافشاری خود بر خدمتگزاری برای مردم تاکید کرد و اظهار داشت: از روز اول اعلام کردم که نوکر مردم هستیم و الان نیز اعلام خواهم کرد که به نوکری خود ادامه خواهیم داد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه صندوق توسعه ملی را ابتکار دولت برشمرد و اعلام کرد: در حال حاضر این صندوق 50 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول