اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دولت در ایستگاه چهارم؛ مقصد مازندران- 4

ساخت بزرگ‌ترین کارخانه‌ سفال ایران/ تشریح خدمات دولت در گلوگاه

فرماندار گلوگاه و نماینده دولت در این شهرستان گفت: مجوز یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سفال کشور اخذ و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ساخت بزرگ‌ترین کارخانه‌ سفال ایران/ تشریح خدمات دولت در گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان گلوگاه، سمیع‌الله مظفری بعداز ظهر امروز در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان که پیرامون سفر قریب محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به مازندران بود، اظهار داشت: در دولت نهم و دهم در بحث مسکن مهر، هدفمندی یارانه‌ها، افزایش زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و عمرانی کارهای خوبی صورت گرفت.

نماینده دولت در گلوگاه با بیان اینکه دولت در مقابل تحریم‌های اقتصادی، علمی و فرافکنی‌ها ایستاد، خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی در بعضی از بخش‌ها وجود دارد که می‌توان دوستانه، با عدالت و به‌دور از کینه‌توزی، آنها را حل کرد.

افزایش واحد‌های خود‌مالکی در  گلوگاه

مظفری با اشاره به اینکه در شهرستان گلوگاه سرانه ورزشی از کمتر از یک متر به 1.6 متر مربع رسید، افزود: 140 واحد مسکن مهر تحویل افراد واجد شرایط شد و اکنون شمار واحدهای استیجاری کاهش و خود مالکی افزایش یافته است، واحدهای مختلف دیگری هم در قالب مسکن مهر روزهای پایان‌کار را می‌گذرانند.

وی با اعلام اینکه یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور به‌زودی در ناحیه صنعتی گلوگاه افتتاح می‌شود، گفت: راه‌اندازی کارخانه آجر ماشینی مهدی‌رجه و اخذ مجوز یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سفال کشور از دیگر مواردی است که در شهرستان گلوگاه در دولت نهم و دهم اجرایی شده است.

فرماندار گلوگاه در ادامه با اشاره به اینکه ساحل دریای آرام گلوگاه از وضعیت نامناسبی که داشت با جذب یکی از سرمایه‌گذاران کشور به ساحلی زیبا و گردشگر پسند تبدیل شد، ابراز داشت: احداث پل جدید در کنار پل قدیمی و مواصلاتی گلوگاه- دامغان از دیگر اقدامات دولت در شهرستان گلوگاه بوده است.

وی به مزیت‌های شهرستان گلوگاه اشاره کرد و بیان داشت: جنگل و ساحل دریا همچنین ناحیه صنعتی گلوگاه با 40 هکتار و با بهره‌مندی از مزایایی چون نزدیکی به دو فرودگاه دشت ناز و گرگان، خط آهن سراسری و بندر امیر آباد و فاصله کمتر از 50 متر تا جاده سراسری، جایگاه خوب و منحصر ‌به فردی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

اختصاص 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

نماینده دولت در گلوگاه با اشاره به احداث بیمارستان در گلوگاه گفت: گلوگاه زمانی یک مرکز درمان‌بستر نداشت اما امروز دارای بیمارستان است.

وی با اشاره به اختصاص حدود 50 میلیارد تومان وام در اختیار متقاضیان گلوگاهی تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی مکانیزه و تسطیح شدند، جاده‌سازی بین مزارع نیز انجام شد.

فرماندار گلوگاه در ادامه، گفت: بسیاری از مشکلات مردم بخش‌های محروم به واسطه دریافت یارانه‌ها حل شد، خط برق محوری مزارع را دنبال می‌کنیم، خیلی از چاه‌های کشاورزی، دامداری‌ها و مرغداری‌ها فاقد برق بودند اما تجهیز شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه امور آب به‌لحاظ کمیت و کیفیت، مشکلات برطرف شد، با وجود دو دانشگاه غیرانتفاعی توحید و دانشگاه آزاد هم‌اکنون یک‌هزار و 500 دانشجو در گلوگاه تحصیل می‌کنند.

مظفری در ادامه گفت: استخر ورزشی سرپوشیده گلوگاه با اعتبار یک میلیارد تومان در حال ساخت است و سالن چند منظوره هم به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: این مطالب، گوشه‌ای از خدمات دولت نهم و دهم در گلوگاه بود اما گلوگاه برای توسعه و آبادانی و رضایت بیشتر مردم، مطالبات و مشکلات فراوانی دارد که در سفر چهارم رئیس جمهور آنها را با کمک مسئولان شهرستان و استان دنبال می‌کنیم.

فرماندار گلوگاه با اشاره به اینکه یکی از وزرا به گلوگاه به عنوان نماینده سفر می‌کند، اظهار داشت: مسئولان باید تعارفات را کنار بگذارند و مشکلات حوزه خود را به‌خوبی به نماینده رئیس جمهور انتقال دهند و نتیجه بگیرند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اظهار داشت: هیچ مدیری حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه افراد شرکت کننده در انتخابات استفاده کند یا مطلبی بگوید.

مظفری همچنین از حساس‌‌تر بودن شرایط انتخابات ریاست جمهوری این دوره نسبت به سال 88 گفت و ادامه داد: باید بار دیگر با تأسی امام راحل و  ولایت فقیه با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رای، راه هرگونه سوء‌استفاده را بر دشمنان ببندیم.

وی در پایان از مسئولان ادارات خواست تا همچون سال‌های قبل در بحث گرامیداشت سوم خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و 15 خرداد با همکاری یکدیگر عملکرد مثبتی را بر جای بگذارند.

انتهای پیام/86001/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول