اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دولت در ایستگاه چهارم؛ مقصد مازندران-18

مردم در انتظار رئیس جمهور برای افتتاح 28 پروژه

مردم در حالی منتظر سفر رئیس دولت به مازندران هستند که در این سفر 28 پروژه افتتاح می‌شود.

مردم در انتظار رئیس جمهور برای افتتاح 28 پروژه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود احمدی‌نژاد نخستین بار در زمستان سال 85 بود که در سفرهای استانی به مازندران سفر کرد.

سه دور سفر استانی هیئت دولت به مازندران و بارها سفرهای احمدی‌نژاد به مازندران برای کلنگ‌زنی و یا افتتاح پروژه، دستاوردهای بسیاری را برای استان رقم زده است.

اینک در آستانه دور چهارم سفرهای استانی رئیس جمهور به مازندران هستیم.

رئیس جمهور صبح چهارشنبه در جمع مردم ساری حضور می‌یابد، بنرهای خیر مقدم، در سطح شهر نصب شده و مردم منتظر هستند.

سیدعلی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران، با اشاره به حضور رئیس جمهور در سومین جلسه کارگروه توسعه معدن و صنایع معدنی مازندران گفته بود: در این نشست از هیئت دولت، درخواست اعتبار تسهیلات ویژه برای تجهیز معادن استان داریم.

وی گفت: در جریان این سفر چهارم دولت به مازندران، عملیات اجرایی پروژه کک‌سازی با ظرفیت 300 هزار تن در سوادکوه آغاز می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به مقام نخست مازندران در ذخیره فلورین در سطح، افزود: ذخیره قطعی معدنی در مازندران بیش از 640 میلیون تن برآورد شده است.

طاهایی با بیان این‌که مازندران، 91 معدن فعال دارد، تصریح کرد: استخراج واقعی معادن از  هشت میلیون تن در سال 89 به بیش از 9 تن در سال 91 رسیده است.

استاندار مازندران همچنین از حضور رئیس جمهور در جلسه کارگروه کشاورزی و معدن  استان در روز چهارشنبه خبر داد و یادآور شد: در این جلسه برای نوسازی و تجهیز معادن استان تسهیلات ویژه اعتباری از محل صندوق توسعه ملی درخواست می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به این‌که ساخت قطعات دو و سه بزرگراه تهران شمال در سفر هیئت دولت نهایی می‌شود، افزود: هیئت دولت در سفر خود به مازندران اجرای مصوبات سه سفر گذشته را بررسی کرده و برای موانع اجرایی شدن این مصوبات هم تعیین تکلیف می‌کند.

اما خدمات دولت در مازندران، صرفا در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی نیست، پروژه‌های آموزشی هم در این سفرها، بی‌بهره نمانده‌اند.

استاندار مازندران از اجرایی شدن 819 پروژه آموزشی  طی دولت نهم و دهم در مازندران خبر داد.

طاهایی با اشاره به ساخت 1501 پروژه آموزشی در استان تا سال 1384 تصریح کرد: طی دولت نهم و دهم در مازندران 819 پروژه آموزشی احداث و 4 هزار و 361 مدرسه نیز بازسازی و نوسازی شده است.

طاهایی افزود: تاسیس سه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در ساری، صنعتی نوشیروانی در بابل و علم و فناوری در بهشهر از جمله اقدامات ماندگار دولت در مازندران است.

دیدگاه متفاوت معاون سیاسی از سفرهای دولت

هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، دیدگاه متفاوتی در رابطه با سفرهای استانی دارد.

وی سفرهای استانی را دلیل واضح درک رئیس جمهور از مشکلات مردم و اصرار احمدی‌نژاد بر پاسخگویی به مطالبات مردم می‌داند.

ابراهیمی در این رابطه اظهار داشت: توجه رئیس جمهور به مازندران همیشه ویژه بوده است.

وی با اشاره به این‌که این بار هم مازندران در شرایطی مفتخر به میزبانی رئیس جمهور  است که با دنیایی از امید و آرزو، مصوبات نهایی سفر را رصد می‌کند، تا بخشی از نیازهای مردم برآورده شود.

ابراهیمی ادامه داد: لغو قانون ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صنعتی، ساخت 117 هزار واحد مسکن روستایی در استان، دستیابی به رشد 191 درصدی در فضاهای ورزشی و 123 درصدی در ایجاد مراکز آموزش عالی به ویژه در فضای دانشکده کشاورزی، دانشگاه علم و فناوری استان در بهشهر، دانشگاه فناوری نوین در آمل، راه‌اندازی چهار بیمارستان، پنج مرکز درمان بستری 10 تختخوابی به مناطق محروم، افتتاح 868 تخت بیمارستانی و 42 تخت ویژه بر مجموع تخت‌های استان، پیشرفت در عملیات سدسازی و مهار بخشی از آب‌های سطحی استان و تأمین آب مورد نیاز کشاورزی، سد گلورد نکا، سد کسیلیان و سد هراز، توسعه بندر امیرآباد به عنوان دروازه ورود کشور به آسیای مرکزی تنها بخشی از عنایت رئیس جمهور به مازندران است.

سیدعیسی هاشمی‌حیدری، معاون عمرانی استاندار مازندران نیز درباره سفر چهارم دولت به مازندران، گفت: در این سفر با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت در شهرستان‌ها، 28 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: اعتبار صرف شده برای ساخت این پروژه‌ها 2 هزار و 994 میلیارد ریال است.

هاشمی با بیان این‌که طی این سفر 7 هزار و 42 واحد مسکن مهر به صاحبان آنها تحویل داده می‌شود، ادامه داد: برای ساخت این تعداد پروژه مسکن مهر، بیش از 230 میلیارد ریال هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 4 هزار و 111 واحد مسکن خودمالکی در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 1207 واحد بافت فرسوده هم در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی با اشاره به  افتتاح مجتمع ورزشی فرهنگی و توانبخشی جانبازان استان و سد انحرافی رئیس‌کلا در بابل، متذکر شد: گازرسانی به چند روستا، آسفالت راه روستایی، تصفیه‌خانه آب شرب رامسر و مجتمع آبرسانی آهنگرکلا در آمل از جمله پروژه‌هایی است که در سفر چهارم هیئت دولت به مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

سفر چهارم دولت به مازندران در حالی انجام می‌شود که دولت در ماه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد.

انتهای پیام/86007/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول