اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد

برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارومیه

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیش از ظهر امروز محمدحسین آیتی در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی بحث سلامت و به معنای جامع سلامت در کشور انجام وظیفه می‌کند.

وی با بیان اینکه، بحث سلامت شامل سلامت جسم، روان و سلامت معنوی افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت خدمات شایانی در این زمینه‌ها ارائه کرده است.

آیتی به جمعیت 160 هزار نفری دانشجویان علوم پزشکی در 50 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: این تعداد با اینکه در مقایسه با کل جمعیت دانشجویان کشور کم و در حدود پنج درصد است، اما به دلایل مختلفی دارای اهمیت بسزایی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: دانشجویان گروه علوم پزشکی کشور اغلب از نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری و دوران دبیرستان هستند و این افراد در آینده نزدیک متولیان بهداشت و سلامت کشور خواهند بود.

وی با اشاره به تلفیقی بودن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراز داشت: این وزارت شامل دو بخش بهداشت و درمان و بخش آموزش عالی است.

آیتی اضافه کرد: دانشجویان گروه علوم پزشکی پس از فراغت از تحصیل دوباره در سیستم بهداشت و درمان کشور مشغول فعالیت می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اعلام کرد: ایجاد شور و نشاط در میان دانشجویان، ارتقای سطح سلامت جسم و روان و همچنین سلامت معنوی دانشجویان از اهمیت خاص و بالایی برخوردار است.

آیتی ادامه داد: بسط، توسعه و گسترش اخلاقیات، احترام به حقوق بیماران، رعایت عزت و کرامت بیماران از جمله مباحثی است که ارتقای آن در بین دانشجویان علوم پزشکی کشور مدنظر است.

انتهای پیام/61010/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول