اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد

علوم پزشکی اردبیل دستگاه برگزیده کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عنوان دستگاه برگزیده کشور در شاخص‌ها و ارزیابی‌های اعلام شده انتخاب شد.

علوم پزشکی اردبیل دستگاه برگزیده کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان عرصه خیرین سلامت در اردبیل اظهار داشت: در جشنواره کشوری شهید رجایی، دانشگاه علوم پزشکی در بین دانشگاه‌های کشور به عنوان دستگاه برگزیده انتخاب شد و این نشانگر اهتمام دانشگاه بر برنامه‌های تحولی است.

وی به نامگذاری امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان جدی گرفتن فشار خون تصریح کرد: نباید این شعار فقط متوجه هفته سلامت باشد، بلکه در تمام ابعاد ضرورت دارد همه ما به عوارض فشار خون بالا توجه کنیم و اجازه ندهیم این نارسایی سلامت جامعه را تهدید کند.

پورفرضی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 49 درصد افرادی که دچار سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند، از فشار خون بالا رنج می‌برند، ضرورت دارد طرح کنترل و پالایش آنها انجام شود.

این مسئول اضافه کرد: در همین راستا و برای گروه سنی 30 سال به بالا، طرح پایش سلامت به ویژه شناسایی بیماری‌های خطرناک انجام می‌شود که امیدواریم در اجرای آن دستگاه‌های مرتبط ما را یاری کنند و پرستاران بخش‌های خصوصی و دولتی نیز با اجرای این طرح همراه باشند.

وی یادآور شد: البته خود مردم نیز با رعایت رژیم غذایی مناسب، تحرک بیشتر و ترک سیگار می‌توانند بیش از گذشته سلامت خود را تضمین و از آفت‌های فشار خون در امان بمانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد:‌ در همین زمینه حدود 20 هزار بروشور و بنر آموزشی در بین شهروندان توزیع شده و با استفاده از رسانه ملی سعی می‌شود، همچنان آگاه‌سازی در اولویت کارشناسان و پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی باشد.

پورفرضی به مراجعه هفت هزار رابط بهداشتی به درب منازل هفت هزار خانوار اردبیلی و خلخالی با هدف شناساندن ابعاد بیماری فشار خون اشاره کرد و گفت: در این مراجعه تغذیه سالم و تحرک بیشتر آموزش داده شده تا با اندازه‌گیری فشار خون جلوی عوارض آن را بگیرند.

وی ادامه داد: خود مردم باید با پیگیری و مراجعه مستمر تلاش کنند تا فشار خونشان را کنترل و از بروز آسیب‌ها و خطرات احتمالی خودداری کنند.

پورفرضی افزود: ما زمانی می‌توانیم سلامت واقعی را محقق و برقرار کنیم که تمام زیرساخت‌های آگاه‌سازی در این زمینه برقرار باشد.

این مسئول به مقام‌های کسب شده دانشگاه علوم پزشکی در سال 91 نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیمارستان امام به عنوان بیمارستان برتر در حاکمیت بالینی انتخاب شده است و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز از نظر شاخص‌های نظام پرستاری در کشور صاحب رتبه اول است.

وی در پایان تصریح کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی همچنین در رسیدگی به شکایات مردمی دستگاه برتر و روابط عمومی و حوزه رسیدگی به تخلفات دانشگاه نیز توانسته است رتبه‌های برتر کشوری را کسب کند.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول