اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد 2 برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با حمایت‌های دولت‏‌های نهم و دهم نسبت به سال 84، تعداد دانشجویان سه برابر و تعداد اعضاء هیات علمی دو برابر شده است.

تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد 2 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا مسلم صبح امروز در جلسه‏‌ای با حضور معاونان، اعضای هیئت علمی و روسای بیمارستان‌های گناباد در سالن ابن سینا دانشگاه برگزار شد به رشد چشمگیر دانشگاه در بخش‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد رشته‌های تحصیلی این دانشگاه نیز از یک رشته کارشناسی و شش رشته کاردانی در سال 84 به یک رشته دکتری عمومی، سه رشته کارشناسی ارشد، 13 رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی افزایش یافته است.

وی تلاش در جهت بالا بردن توانمندی‌های علمی و پژوهشی جامعه و تولید علم و اندیشه را از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه‌ها عنوان کرد.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در ادامه گفت: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته رادیولوژی از سال 86 آغاز شده و در این مدت سعی شده است تا بستر مناسب برای جذب این رشته فراهم شود.

علی محمدپور با بیان اینکه همه امکانات و شرایط لازم از جمله نیروی انسانی متخصص در این زمینه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: بررسی اولیه آرایش واحدی این رشته نیز انجام شده تا در صورت تصویب مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد.

مدیر گروه علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در ادامه این جلسه، به نقش مهم و موثر رشته‌های پاراکلنیک در حوزه تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: رشته تکنولوژی پرتوشناسی از مهمترین رشته‌های پاراکلنیک است که فراهم نمودن زمینه تحصیل علاقه‌مندان در این رشته برای رفع نیازهای جامعه ضروری است.

حسین ابطحی، وجود اعضای هیئت علمی، حضور متخصصان مختلف در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، موقعیت جغرافیایی شهرستان و عدم وجود رشته مشابه در منطقه را از جمله مزایای این دانشگاه برای درخواست تصویب این رشته برشمرد و تصریح کرد: وجود مراکز «سی‌تی‌اسکن اسپیرال»، سونوگرافی و ماموگرافی و دستگاه‌های فلوروسکوپی و MRI در بیمارستان 22 بهمن، وجود دو دستگاه رادیولوژی پرتابل و دو دستگاه سونوگرافی در بیمارستان‌های 22بهمن و 15 خرداد، وجود مراکز رادیولوژی در مرکز بهداشتی درمانی شماره‌یک، وجود مراکز رادیولوژی و سونوگرافی خصوصی متعدد در شهرستان، امکان راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن‌های فوق تخصصی از قبیل سیتی آنژیو و انجام رادیولوژی‌های لثه و دندان در اکثر مراکز بهداشتی درمانی و مطب پزشکان از دیگر پتانسیل‌های موجود این دانشگاه برای جذب رشته رادیولوژی است.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول