اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

ارتقای دانشگاه علوم پزشکی همدان به تیپ یک

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی در درجه‌بندی دانشگاه‌ها به تیپ یک ارتقا یافت.

ارتقای دانشگاه علوم پزشکی همدان به تیپ یک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی هزاوه‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته آموزش و برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری اظهار داشت: برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی، نشانگر پویایی و تلاش همه فعالان آموزشی در فراگیری و آموزش است.

وی ادامه داد: در هفته آموزش همه دانشکده‌های علوم پزشکی، اساتید برتر خود را براساس شاخص‌هایی که دارند، معرفی کردند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز داشت: دانشکده‌هایی که 25 نفر عضو هیئت علمی داشتند یک استاد، دانشکده‌هایی که 50 عضو هیئت علمی دارند دو استاد و دانشکده‌ای که 75 نفر عضو هیئت علمی دارد سه استاد نمونه را معرفی کردند.

وی با بیان اینکه در دانشکده پایه و بالینی تعداد هفت نفر استاد نمونه معرفی شدند، اذعان داشت: شاخص‌های تعیین اساتید برتر و پویا مشخص‌کننده و دارای پیامی است که همه دانشکده‌ها و اساتید باید در راستای پویایی آن تلاش کنند.

هزاوه‌ای در ادامه با بیان اینکه ارتقای اعضای هیئت علمی بسیار مهم است، بیان داشت: اعضای هیئت علمی تمام‌وقت طی چهار سالی که استخدام می‌شوند، باید ارتقای درجه یابند و دانشیاران به درجه استادی و استادیار به دانشیاری ارتقا پیدا کنند. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: چهار حیطه فرهنگی، آموزشی، تحقیقات و پژوهش و ارائه خدمات و مدیریت از شاخص‌های ارتقای اساتید است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ارتقای خوبی یافت، ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان به تیپ یک ارتقا یافت و در سطح کشور 16 دانشگاه تیپ یک داریم.

هزاوه‌ای با بیان اینکه ارتقای جایگاه دانشگاه به تیپ یک با چهار شاخص انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از شاخص‌ها، داشتن سابقه بیش از 20 سال است که در این زمینه دانشگاه همدان 40 ساله است.

وی اضافه کرد: وجود هیئت ممیزه در دانشگاه یکی دیگر از شاخص‌های تعیین تیپ یک دانشگاه‌ها است که دانشگاه همدان از سال 86 دارای هیئت ممیزه شده و فعال است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: یکی دیگر از شاخص‌های ارتقای دانشگاه به تیپ یک این است که بیش از 20 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه دارای درجه استادی و یا دانشیاری شوند.

وی ابراز داشت: چهارمین شاخص مربوط به افزایش تحصیلات تکمیلی است؛ به این صورت که باید بیش از 10 رشته تخصصی در دانشگاه ارائه شود و پنج سال پیاپی در این رشته‌ها فارغ‌التحصیل داشته باشد.

هزاوه‌ای، در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه همدان 13 رشته تخصصی دارد، گفت: دانشکده دندانپزشکی همدان یکی از دانشکده‌های برجسته کشور است. 

وی ادامه داد: آموزش مهم‌ترین رکن ترقی هر جامعه است و اگر آموزش و پژوهش انجام نشود، نمی‌توان خدمات مؤثر آموزشی را ارائه کرد. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه اذعان داشت: برای اینکه اساتید ارتقای درجه یابند، باید در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند و گذراندن این دور‌ه‌ها ضروری است و یکی دیگر از ملاک‌های ارتقای درجه مدرسان ارزشیابی از دانشجویان به صورت آنلاین در خصوص اساتید است.

وی به دانشکده طب سنتی اشاره کرد و یادآور شد: در کشور 11 دانشکده طب سنتی داریم که دانشکده طب سنتی همدان دوازدهمین دانشکده است.

هزاوه‌ای اضافه کرد: با توجه به اینکه در طب سنتی متخصص کافی نداریم و فقط در دانشگاه تهران هستند؛ برای اینکه بتوانیم دانشکده را در همدان راه‌اندازی کنیم از ترکیب چند رشته با اساتید برای عضویت در هیئت علمی استفاده کردیم.

وی گفت: سیاست دانشگاه‌های کشور و جهان توسعه و گسترش طب سنتی است، به طوری که در کنار علم پزشکی جدید در راستای درمان جامعه حرکت می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: طب سنتی به مسائل تغذیه، اخلاقی، فرهنگی و در درمان جامعه توجه دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رعایت اصول اخلاقی و فرهنگی بخشی از وظایف حرفه‌ای هر متخصص است، متذکر شد: اگر در بیمارستان‌ها دانشجویی اصول اخلاقی را رعایت نکند در انجام وظایف حرفه‌ای خود دچار مشکل خواهند شد.

هزاوه‌ای در پایان تأکید کرد: در دانشگاه افراد مقید به رعایت اخلاق خیلی زیاد است، چراکه اگر کسی این اصول را رعایت نکند به حیثیت حرفه‌ا‌ی خود آسیب رسانده است.  

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول