اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم وزیر بهداشت

تقی ریاحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان شد

طی حکمی از سوی محمدحسن طریقت‎منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تقی ریاحی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان منصوب شد.

تقی ریاحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان که ظهر امروز با حضور آیتی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی برگزار شد، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص چالش‎ها و موفقیت‎های به دست آمده در طول دوران 17 ماه از مسئولیتش سخن گفت.

عبدالله عباسی با بیان اینکه توسعه نیروی انسانی یکی از چالش‎های جدی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بوده است، خاطرنشان کرد: اغلب نیروهای دانشگاه غیرفنی بودند و متاسفانه نیروهای هدفمند و فنی کم داشتیم و همچنان نیز این کمبود احساس می‎شود.

وی افزود: اگر در توسعه نیروی انسانی رضایتمندی وجود نداشته باشد یقینا در این حوزه عملکرد موفقی نخواهیم داشت.

قول‎هایی که عملیاتی نشد

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان یکی دیگر از چالش‎های جدی دانشگاه را در استخدام نیروهایی که از سال  1389 جذب شده بودند عنوان کرد و بیان داشت: برای این افراد هنوز ردیف حقوقی مشخص نشده است.

عباسی؛ کسری منتقل شده از سال 1390 به سال 1391، عدم تامین اعتبار در جذب اعضای غیر هیئت علمی، اختلاف زیاد رشد بهای کالاها و خدمات نسبت به رشد سنواتی را از جمله مشکلات موجود در دانشگاه دانست.

وی با بیان اینکه امسال نیز برای دانشگاه علوم پزشکی گلستان سال پرچالشی خواهد بود، ابراز داشت: برای بیمارستان صیاد شیرازی قول‎هایی دادند اما عملیاتی نشد اما با وجود مشکلات زیادی که وجود داشت این بیمارستان مورد افتتاح و بهره‎برداری قرار گرفت.

خرید متمرکز داروهای استراتژیک موردنیاز بیماران یک موفقیت مهم بود

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص فعالیت‎های مثبت انجام شده در دوران مسئولیتش گفت: راه‎اندازی کلینیک‎های پیامبر اعظم (ص)، راه‎اندازی تخصصی دندانپزشکی، تمام وقتی کردن متخصصان و فوق تخصص‎ها، خرید دستگاه شتابدهنده خطی با وجود تحریم‎ها را از اقدامات مهم این دانشگاه برشمرد.

به گفته عباسی؛ ارزش ریالی دستگاه شتابدهنده خطی بالغ بر 100 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: خرید متمرکز داروهای استراتژیک موردنیاز بیماران با توجه به نوسانات قیمت یکی از موفقیت‎های مهم بود که انجام گرفت.

دانشکده طب سنتی امسال در گلستان راه‎اندازی می‎شود

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان از راه‎اندازی دانشکده طب سنتی در سال جاری در استان خبر داد و یادآور شد: برقراری کامل سیستم اتوماسیون اداری، اجرای سیستم اتوماسیون بیمارستانی، فعال بودن 30 سرور در دانشگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

عباسی با بیان اینکه کارهای بر زمین مانده بسیاری نیز در دانشگاه وجود دارد، گفت: برنامه‎ریزی‎های ما بر اساس اولویت‎ها بود و دانشگاه علوم پزشکی گلستان تنها دانشگاهی بود که بدون مشکل وارد سال بعد شد البته بیشتر مشکلات نیز در زمینه مالی بوده است.

وی در پایان برای سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: امیدوارم ایشان با حفظ استقلال دانشگاه و بهره‎گیری از تمام ظرفیت‎های موجود بتواند حرکت‎های رو به جلو داشته باشد.

انتهای پیام/83001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول