اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مخاطب‌شناسی شهید مطهری بارزترین خصیصه ایشان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: مخاطب‌شناسی شهید مطهری از بارزترین خصایص این استاد است.

مخاطب‌شناسی شهید مطهری بارزترین خصیصه ایشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری یکشنبه‌ شب در مراسم تجلیل از کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران که در آستانه هفته معلم در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: بررسی عملکرد سال گذشته شرایطی را فراهم می‌کند تا در سال جدید به رفع نواقص بپردازیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری افزود: شهید مطهری برای ما معلمان خاستگاه است، چگونه فکر کردن، مسئولیت‌پذیری، ایفای نقش در جامعه، تأثیرپذیری و هوشیاری این استاد شهید باید مورد توجه قرار گیرد.

امیری با اشاره به اینکه مخاطب‌شناسی شهید مطهری از بارزترین خصایص این استاد است، تصریح کرد: شهید مطهری در بین پیچیدگی‌های زیادی که در مسیر راهش بود به درستی شناسایی و راه درست را تشخیص می‌داد.

این مسئول با تأکید بر اینکه معلمان ما در شرایط پیچیده جهانی باید هدایت‌گری کنند، خاطرنشان کرد: هوشیاری معلمان سبب می‌شود سره را از ناسره تشخیص دهند و در بحران‌های گوناگون جوانان و نوجوانان را هدایت کنند.

امیری با بیان اینکه کسانی که پیچیدگی‌های مختلف را در جامعه جهانی ایجاد می‌کنند خود پژوهشگرند، افزود: نیاز است معلمان در شرایط فعلی جامعه به پژوهش بپردازند.

وی اضافه کرد: در جامعه کنونی پیدا کردن راه صحیح بسیار سخت است و معلمان ما در جامعه باید با خلاقیت چراغ راه و هدایت‌گر دانش‌آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: معلمان ما در جامعه مورد اعتمادترین شخصیت‌های اجتماعی هستند و باید برای بدست آوردن شایستگی‌های بیشتر و به روز آمد شدنشان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته معلم برای ما معلمان مناسبتی برای تذکر است، یادآور شد: در شرایطی از تاریخ معلم هستیم که کشور ما حساس‌ترین موقعیت را طی می‌کند، شرق و غرب به دنبال مطامع شخصی خود از داخل کشور ما هستند.

امیری متذکر شد: مراتبی از توفیقات استقلال‌طلبی را در کشور به دست آوردیم و آن را نباید به راحتی از دست دهیم.

وی وجود چهار معلم برجسته مازندرانی منتخب کشور را برای مازندرانی‌ها افتخار دانست و بیان داشت: 87 معلم برجسته در سطح استان و 875 معلم برتر شهرستانی و منطقه‌ای برای جمع معلمان مایه افتخار و سربلندی است و جای دارد از همه کارکنان و معلمان استانی که برای نظام تعلیم و تربیت استان تلاش کردند، تشکر کنم.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول