اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود خبر داد

تمرکز حلقه‌های صالحین شاهرود بر آثار شهید مطهری/ ترویج کتب استاد مطهری بین جوانان

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود از تمرکز حلقه‌های صالحین شاهرود بر آثار شهید مطهری و ترویج کتب این استاد گرانقدر بین جوانان خبر داد.

تمرکز حلقه‌های صالحین شاهرود بر آثار شهید مطهری/ ترویج کتب استاد مطهری بین جوانان

حجت‌الاسلام سیدرضا مرتضوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی اظهار داشت: همان‏طور که دین از سیاست جدا نیست، شهید مطهری هم این جریان را در جامعه تبلیغ می‌کرد و یکی از برجسته‌ترین افرادی بود که هم خودش در متن دیانت و سیاست بود و هم دیگران را به این امر مهم دعوت می‌کرد.

وی افزود: شهید مطهری همان مطالبی را بیان می‌کرد که امام راحل می‌خواست و حضرت امام هم دنبال احیای تفکر اسلام ناب محمدی(ص) بود و هر دو بزرگوار یک هدف مقدس و مشترک را دنبال می‌کردند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: همان‏طور که اسلام همیشگی و ابدی است و کهنگی در آن راه ندارد، شهید مطهری هم چون یک اندیشمند و صاحب‏نظر اسلامی بود، اندیشه‌هایش تاثیرگذار و موثر است.

مرتضوی با اشاره به آثار شهید مطهری و تاثیر آن بر نسل امروز گفت: کتب شهید مطهری نسخه شفابخشی برای جوانان امروز است و به همین علت است که رهبری بر این موضوع تاکید و حلقه‌های صالحین بسیج به این مهم می‌پردازند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه بیان داشت: مقدمات فرهنگ اصیل اسلامی در بیداری‌های اسلامی منطقه فراهم شده و تا به اسلام ناب محمدی(ص)که تفکر شیعی است برسد مقداری زمان می‌برد.

وی افزود: اما این نکته هم هست که انقلاب آنها برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است و انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت و انقلاب سالار شهیدان است.

مرتضوی با اشاره به دیدگاه شهید مطهری در خصوص زن مسلمان تصریح کرد: زن دارای کرامت و ارزش است و زنان نباید به عنوان کالای تبلیغاتی و ملعبه دست هوسرانان و توحش مدرن قرار گیرد.

وی تاکید کرد: زن و خانواده نقش موثر و به‏سزایی در تربیت انسانی و اسلامی دارند و عقیده استاد این است که از دامن زن مرد به معراج می‌رود تا مادری پاک و الهی و انسانی نباشد چگونه می‌تواند افرادی نظیر امام، شهید مطهری و شهدا تربیت کند و تحویل جامعه اسلامی دهد.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به بصیرت و حماسه سیاسی بیان داشت: وجود شهید مطهری مظهر بصیرت و حماسه سیاسی بود و باید این شخصیت برای همگان شناخته شود و آثار ایشان مورد بررسی قرار گیرد.

مرتضوی با اشاره به تاثیر شهادت شهید مطهری بر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهادت این شهید بزرگوار نه تنها موجب تضعیف روحیه جوانان پرشور و انقلابی و مسلمان ما نشد؛ بلکه در این راه همانند شهدای هسته‌ای مصمم‌تر و با شتاب بیشتری حرکت و قدم می‌گذارند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود با تاکید بر معلم بصیر بودن شهید مطهری گفت: در حدیث داریم انسان باید نسبت به زمانه خود عالم باشد و کسی که عالم زمانه است مانند کوهی استوار است که با هر بادی از پا در نمی‌آید و شهید مطهری این‏گونه شخصیتی بود.

انتهای پیام/2249/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول