اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

1086 پروژه عمرانی در کردستان بهره‌برداری شد

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به طرح‌های عمرانی مصوب سفر رهبری به استان گفت: ‌هزار و 86 پروژه عمرانی با 490 میلیارد تومان اعتبار در کردستان به بهره‌برداری رسیده است.

1086 پروژه عمرانی در کردستان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری ظهر امروز در جریان بازدید از مجتمع فرهنگی آموزشی نور سنندج به عنوان یکی از طرح‌های مصوب سفر رهبری که بهمن‌ماه 91 به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: از محل مصوبات سفر رهبری به کردستان ‌هزار و 180 پروژه عمرانی با 890 میلیارد تومان اعتبار در استان به تصویب رسید که تعداد ‌هزار و 86 مورد آن افتتاح شده و مابقی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان‌ها، سدسازی، کتابخانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مجموعه ورزشی ایثارگران از جمله طرح‌های دیگر مصوبات سفر رهبری به استان است، افزود: این طرح‌ها با پیشرفت مطلوبی در حال اجراست و امیدواریم به ‌زودی به بهره‌برداری برسند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی یاد شده به دلیل زمان‌بر بودن نسبت به سایر طرح‌های بهره‌برداری شده هنوز افتتاح نشده‌اند، اما اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته و هم‌اکنون نیز با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال انجام هستند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان یادآور شد: علاوه بر طرح‌های عمرانی یاد شده 25 پروژه اقتصادی با ‌هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام بوده که از این تعداد هشت طرح به بهره‌برداری رسیده است.

ازهاری تصریح کرد: این هشت طرح نیز با اعتبار 43 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و زمینه اشتغال 154 نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به طرح تولیدی لاستیک بارز کردستان خاطرنشان کرد: این طرح نیز یکی از طرح‌های مصوب سفر رهبری به کردستان است که هم‌اکنون در حال انجام بوده و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول اظهار کرد: به تعبیر معظم‌له کردستان یک استان فرهنگی است و در این راستا طرح‌های فرهنگی گسترده‌ای نیز در آن به بهره‌برداری رسید که احداث مجتمع فرهنگی نور سنندج و کامیاران از جمله این طرح‌ها بوده و هجدهم اردیبهشت‌ماه امسال نیز شاهد افتتاح مجتمع فرهنگی آموزشی نور شهرستان قروه با حضور مسئولان استانی و کشوری خواهیم بود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: احداث خانه‌های عالم، مدارس صدرا، نوسازی و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس و افتتاح 959 ایستگاه ماهواره‌ای در استان از دیگر طرح‌های فرهنگی بود که از محل مصوبات سفر رهبری به کردستان انجام شده است.

انتهای پیام/79007/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول