اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

توجه به کیفیت طرح‌های عمرانی مد نظر باشد

با نزدیک شدن به اتمام کار دولت به نظر می‌رسد برای افتتاح برخی از طرح‌ها در کهگیلویه و بویراحمد که ممکن است با حضور مسئولان ارشد کشوری و با ضرب‌الاجل انجام شود توجه به کیفیت‌ها مورد توجه قرار نگیرد.

توجه به کیفیت طرح‌های عمرانی مد نظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، این روزها که همزمان با پایان کار دولت دهم است جنب و جوش برای اتمام برخی از طرح‌ها بیش از گذشته شده است.

در همه استان‌ها طرح‌هایی به نام مهر ماندگار وجود دارند که هر چند بسیاری از آن‌ها سرنوشتی در هاله‌ای از ابهام دارند ولی برخی دیگر با پیشرفت فیزیکی بالا منتظر اتمام در این دولت هستند.

در کهگیلویه و بویراحمد طبق آن‌چه که مسئولان ارشد استانی اعلام کرده‌اند تعداد 26 طرح مهر ماندگار وجود دارد که چند طرح آن نسبت به دیگر طرح‌ها شاخص‌تر به نظر می‌رسند.

در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از شاخص‌ترین طرح‌ها می‌توان به بیمارستان 200 تختخوابی و همچنین استادیوم 15 هزار نفری اشاره کرد.

اکنون آن‌گونه که از شواهد امر پیداست بیمارستان 200 تختخوابی نه در این دولت بلکه اتمام آن در دولت بعدی نیز بعید به نظر می‌رسد اما استادیوم 15 هزار نفری حتی در صورت ضرورت همین فردا قابل افتتاح است.

اما از همه این‌ها که بگذریم توجه به کیفیت در ساختن این طرح‌ها بیش از هر چیز مهم است چرا که هزینه‌های زیادی در این راستا صورت گرفته و هرگونه قصور در پرداختن به کیفیت آن‌ها قابل بخشش نیست.

این روزها دولت به هر دلیل سعی دارد برخی از طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام را تمام کرده و تکمیل آن‌ها را به پای خود بنویسد که البته اقدام نادرستی به نظر نمی‌رسد و بالاخره این اتفاقات در این دولت رخ داده و کسی نمی‌تواند از این حیث بر دولت خرده بگیرد.

اما بی‌توجهی به کیفیت در ساخت این پروژه‌ها هیچ‌گاه قابل چشم پوشی نیست و نمی‌توان به هر دلیل کیفیت را فدای امیال کرد چرا که همه این پروژه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم با جان مردم سر و کار دارند.

طی چند روز گذشته و به اصرار برخی از اهالی منطقه دشت‌روم یاسوج از محور جدید و در دست اقدام یاسوج به بابامیدان حد فاصل این منطقه بازدیدی داشتیم که احساس می‌شد توجه به کیفیت‌ها تا حدود زیادی مورد غفلت قرار گرفته است.

در این ارتباط برخی از اهالی این منطقه معتقدند که ساخت ابنیه این محور که منطقه مسکونی در آن واقع شده مطابق با برخی استانداردها نبوده و آسفالت کنونی که برای افتتاح زودهنگام آن ریخته شده به هیچ‌وجه با چنین محوری مطابقت ندارد.

حشمت‌الله کریمی‌زاده یکی از اهالی این منطقه که خود سابقه طولانی در امور دهیاری و شوراهای روستایی دارد به خبرنگار فارس گفت: اگر قرار باشد آقای رئیس‌جمهور یا هر شخص دیگری این محور را افتتاح کند ما نیز به عنوان اهالی حرف‌های زیادی داریم که باید در آن روز مطرح شود.

وی گفت: این محور از وسط منطقه مسکونی عبور می‌کند و باید استانداردها در آن به درستی رعایت شود تا این‌که قتلگاهی برای مسافران و اهالی منطقه نشود.

کریمی‌زاده معتقد است حتی یک آدم معمولی هم می‌تواند تشخیص دهد که این گونه کار بر روی محور یاد شده تنها برای یک افتتاح زودگذر است.

 به هر حال از مسئولان و متولیان امر انتظار می‌رود اجازه ندهند زحمات و تلاش‌های آن‌ها تنها برای افتتاح صوری و مقطعی خدشه‌دار شود چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد همواره از این فرمالیته کردن‌ها ضرر کرده است.

انتهای پیام/2571/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول