اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

ایجاد وزارت ورزش و جوانان دیر اتفاق افتاد / اخلاق اسلامی در قهرمانان جلوه‌گر باشد

یکی از مراجع تقلید گفت: در جمهوری اسلامی باید مسائل دینی در همه امور حتی ورزش مطرح بوده و اخلاق اسلامی در قهرمانان جلوه‌گر باشد زیرا این افراد الگوی دیگر جوانان هستند.

ایجاد وزارت ورزش و جوانان دیر اتفاق افتاد / اخلاق اسلامی در قهرمانان جلوه‌گر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار وزیر ورزش و جوانان و برخی از مدیران این وزارتخانه اظهار داشت: امور مربوط به جوانان دارای اهمیت زیادی است و به همین دلیل بهتر است عنوان جوانان بر ورزش اولویت داشته باشد زیرا مسائل جوانان بسیار گسترده‌تر از امور ورزشی هستند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها هم مسئول پیگیری امور مربوط به جوانان هستند اما تفاوت‌هایی در این میان وجود دارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و اجازه انتقال و پیگیری مطالبات جوانان به وزارت ورزش و جوانان داده شود.

وی با مهم توصیف کردن ازدواج، کار، تحصیل و تفریح جوانان خواستار در نظر گرفتن سهمیه ویژه‌ای برای جوانان در این مسائل شد و تاکید کرد: تنها کار ستادی نمی‌تواند هدف از تشکیل وزارت ورزش و جوانان را محقق کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جوانان حاضران اصلی در صحنه هستند، گفت: وزارت‌ ورزش و جوانان باید مسئول پیگیری همه امور مربوط به جوانان باشد و مجلس هم دایره اختیارات این وزارتخانه را گسترش دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان بر روی جوانان مسلمان بیان داشت: دشمنان سعی دارند با ایجاد شبهات، گسترش مفاسد اخلاقی و اعتیاد و سایر مشکلات نظام اسلامی را متزلزل کنند.

استاد درس خارج فقه با بیان اینکه تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان بسیار دیر اتفاق افتاده است گفت: ورزش برای همه انسان‌ها در همه سنین لازم است و شخصا تجربه استفاده از ورزش برای سلامتی را دارم به طوری که به وسیله حرکات ورزشی و آب درمانی بر یک بیماری سخت چیره شدم.

وی افزود: در این میان سرمایه‌گذاری بر روی ورزش همگانی از اهمیت خاصی برخوردار است و با اینکه رهبری و مراجع تاکید زیادی بر این مسئله دارند اما این امر در حاشیه قرار گرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: کم خوردن و تحرک زیاد رمز سلامتی انسان‌ها است و رسانه‌ها از جمله صدا و سیما باید ورزش عمومی را ترویج کنند.

وی در ادامه ورزش قهرمانی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به فواید سیاسی آن گفت: در جمهوری اسلامی باید مسائل دینی در همه امور حتی ورزش مطرح بوده و اخلاق اسلامی در قهرمانان جلوه‌گر باشد زیرا این افراد الگوی دیگر جوانان هستند.

این مرجع تقلید خواستار برگزاری جلسات ویژه دینی و مذهبی برای ورزشکاران و قهرمانان ورزشی شد و عنوان داشت: حضور قهرمانان ایرانی با شعارهای اسلامی و شیعی در میادین ورزشی تاثیر فراوانی بر روی جامعه و سایر کشورها دارد.

وی با اشاره به میزان بالای درآمد ورزشکاران و قهرمانان ورزشی ابراز کرد: مقایسه میزان درآمد یک پزشک متخصص در همه عمر با یک ورزشکار در یک سال پیامدهای منفی دارد که البته این مسائل قابل حل است.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول