اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

ورزش کشور باید رنگ الهی داشته باشد / حاضرم با جوانان مسابقه کوهپیمایی بدهم

یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه برنامه ورزشی خود را هیچ‌گاه تعطیل نکرده و حاضر به مسابقه با جوانان است گفت: در نظام اسلامی ورزش کشور هم باید رنگ الهی و دینی داشته باشد.

ورزش کشور باید رنگ الهی داشته باشد / حاضرم با جوانان مسابقه کوهپیمایی بدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت مسائل مربوط به جوانان در اسلام و روایات بسیار در این زمینه اظهار کرد: در روایتی از حضرت محمد(ص) می‌خوانیم جوانان بیشترین گروهی بوده‌اند که از او حمایت کردند زیرا قلب‌های پاکشان زمینه بهتری برای پذیرش حق داشت.

وی افزود: توجه پیامبر اکرم(ص) به جوانان از آنجا آشکار می‌شود که ایشان جوانان را به اموری چون سرداری جنگ‌ها و فرمانداری شهرها می‌گماشتند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لازم است کارهای مربوط به جوانان در یک جا متمرکز شود خاطرنشان کرد: باید برای اداره امور به اراده‌ای واحد و برنامه‌ریزی‌های هماهنگ تکیه کنیم.

وی ادامه داد: بیکاری و پرهیز از ازدواج از جمله عوامل ایجاد مشکلات فراوان برای جامعه هستند؛ جوانان رکن اساسی پیشرفت هستند و در بازدیدهایی که از برخی مراکز هسته‌ای ایران داشتم مشاهده کردم که جوانان در این اماکن به عنوان مدیران و پرسنل اصلی مشغول فعالیت هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ورزش به عنوان یکی از عوامل اساسی در ارتقای سلامت عمومی گفت: دین مبین اسلام هم تاکید فراوانی بر ورزش داشته و سلامتی جسم و روح را برای بقای انسان و فعالیت اجتماعی لازم می‌داند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز روابط سیاسی و اجتماعی هم بر امور ورزشی سایه افکنده‌اند.

وی با تاکید بر اولویت داشتن ورزش در برنامه‌های همه اقشار جامعه گفت: بنده به عنوان یک طلبه ورزشکار از سنین جوانی حتی یک روز هم برنامه منظم ورزشی خود را تعطیل نکرده‌ام و به برکت همین امر امروز که در سنین کهولت قرار دارم اما بیماری در من وجود ندارد و حاضرم با ورزشکاران در کوهپیمایی مسابقه بدهم.

آیت‌الله نوری همدانی توسعه ورزش همگانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در روایات اسلامی هم بر ورزش و سلامت جسمی به عنوان پیش‌نیاز عبادت راحت و خالصانه تصریح شده است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: همه امور بشری باید رنگ دینی و الهی داشته باشند و ورزش هم از این مقوله جدا نیست.

وی گفت: زمانی که برخی ورزشکاران ایرانی با نام و یاد حضرت ابوالفضل(ع) یا سایر ائمه اطهار(ع) در صحنه‌های بین‌المللی حاضر می‌شوند و به موفقیت دست می‌یابند، می‌توانند الگوی مناسبی برای جوانان باشند و بدین وسیله فرهنگ اسلامی و ایرانی را هم در مجامع جهانی تبلیغ کنند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول