اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نرماشیر:

روستاهای نرماشیر 13 ساعت قطعی آب شرب دارند

فرماندار نرماشیر گفت: با وجودی که 17 پمپ آب شرب در کرمان فعال است اما مردم روستاهای نرماشیر 13 ساعت طی شبانه‌روز با قطعی کامل آب شرب مواجه هستند.

روستاهای نرماشیر 13 ساعت قطعی آب شرب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، محمود سام‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از روستای عشایری خواجه‌آباد این شهرستان اظهار داشت: در برنامه هفتگی خود دیدار چهره به چهره با مردم را در روستاهای نرماشیر قرار داده‌ایم و مشکلات برق، آب و جاده روستاها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: یکی از معضلات شهرستان کم‌آبی بعضی از روستاها است که به علت عدم همکاری مردم در این میان بیشترین آب شرب در بخش کشاورزی هدر می‌رود.

فرماندار نرماشیر ادامه داد: این در حالی است که بیشتر آب در دسترس استان کرمان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است اما کشاورزان در بسیاری موارد سهم سایر زمینه‌های مصرفی به‌ویژه آب شرب را به کشاورزی اختصاص می‌دهند که این موجب افت شدید فشار آب از یک سو و از دست رفتن منابع آبی و بی‌آبی مردم در روستاها شده است.

وی تصریح کرد: در روستاهای شهرستان تازه تأسیس نرماشیر که 17 حلقه چاه برای تأمین آب آشامیدنی مردم اختصاص یافته است و پس از گندزدایی و صرف هزینه‌های گزاف در لوله‌های آب شرب شهری پمپاژ می‌شود در نهایت این آب به جای اینکه در لیوان آب و مصارف خانگی صرف شود، سر از باغ‌های کشاورزی در می‌آورد.

فرماندار نرماشیر تأکید کرد: طبق گزارش‌های محلی حدود 13 ساعت طی روز مردم روستاهای نرماشیر با قطعی کامل آب شرب مواجه هستند اما در همین ساعات پمپ‌های آب شرب در حداکثر توان کاری قرار دارند.

وی عنوان کرد: این امر هر چند نمی‌تواند نیاز کشاورزان را از آب مورد نیاز برطرف کند اما ضربه غیرقابل جبرانی به بهداشت عمومی شهر و روستاهای دچار اختلال در شبکه آب بهداشتی وارد می‌کند.

سام‌نژاد اظهار داشت: 65 درصد جمعیت شهرستان نرماشیر در روستاها زندگی می‌کنند و لازم است تا در برنامه هفتگی خود دیدار با مردم و آشنایی با مشکلات و معضلات آن‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/80026/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول