اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نظرآباد:

مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در اولویت قرار گیرد

فرماندار نظرآباد بر مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در نظرآباد تأکید کرد.

مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در اولویت قرار گیرد

سیدابراهیم کساییان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: وجود خانه‌های فرسوده و غیرمقاوم در برابر حوادث طبیعی در روستاها میزان خسارات احتمالی از حوادث طبیعی را بیشتر می‌کند.

وی بر مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی این شهرستان تأکید کرد و افزود: مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای به مقاوم‌سازی این خانه‌ها داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان نظرآباد با دو بخش مرکزی و تنکمان، دارای 48 روستا است ادامه داد: 23 دهیاری در این روستاها فعالیت دارند و امور مربوط به روستاها را تأمین می‌کنند.

کساییان خاطرنشان کرد: رفع دغدغه‌های روستاییان و ارائه خدمات به آنان می‌تواند یکی از مهمترین عوامل در کیفی شدن تولید محصولات کشاورزی شود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم منازل روستاییان را مقاوم‌سازی نماییم هماهنگی‌ها و اقدامات بسیار زیادی را انجام دادیم اما متأسفانه تاکنون اقدامات انجام شده تأثیرگذار نبوده است.

*مسئولان مقاوم‌سازی منازل روستایی  را جدی بگیرند

این مسئول با بیان اینکه کوچکترین حادثه طبیعی سبب بروز بیشترین خسارات جانی و مالی به روستاییان در این شهرستان می‌شود خاطرنشان کرد: اگر از هم‌اکنون به فکر مقاوم‌سازی منازل روستایی نباشیم با بروز حادثه‌ای، خسارات جبران‌ناپذیری به اهالی روستاهای این شهرستان وارد خواهد آمد.

کساییان گفت: با برخی از دهیاران و بخشداران نظرآباد نیز در زمینه ضرورت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و اختصاص تسهیلات بانکی برای تحقق این مهم از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هماهنگی‌های لازم انجام شده اما این مهم نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

*در بودجه سال‌جاری توجه ویژه‌ای به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی شود

فرماندار نظرآباد در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در بودجه سال‌جاری توجه ویژه و اساسی به مقاوم‌سازی منازل روستایی این شهرستان شود چراکه زلزله‌های اخیر در استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان همه زنگ هشداری برای مقاوم کردن بناهای غیر مقاوم است.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول