اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

آموزش راکبان موتورسیکلت در 100 روستای گیلان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را مربوط به موتورسواران دانست و گفت: طرح آموزش تردد ایمن عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در 100 روستای استان اجرا می‌شود.

آموزش راکبان موتورسیکلت در 100 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر ، سبحان‌الله علیپور در دومین همایش طرح آموزش ایمنی عابران پیاده و موتورسواران در واجارگاه بخش کلاچای، با بیان اینکه در گیلان 65 درصد تلفات رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است، اظهار کرد: این آمار در رودسر 82 درصد و بالاتر از حد میانگین استانی است.

وی با اشاره به آمار 30 ماه گذشته تلفات رانندگی در رودسر، افزود: در این مدت 139 نفر در تلفات رانندگی رودسر جان خود را از دست دادند.

به گفته این مسئول، از تعداد کشته‌های مذکور، 107 نفر عابر پیاده و موتورسوار بودند.

وی رودسر را یکی از مناطق بحرانی استان ذکر کرد و متذکر شد: وظیفه ما ایمنی ناوگان عمومی و کنترل حوادث قابل پیشگیری است.

علیپور استفاده از کلاه ایمنی را در حفظ جان راکبان موتورسیکلت در هنگام حادثه مهم خواند و اذعان کرد: سر، نخستین عضوی است که در هنگام حادثه در معرض آسیب قرار می‌گیرد و استفاده از کلاه ایمنی تلفات ناشی از تصادفات را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

وی آموزش استفاده صحیح از راه و وسایل نقلیه را یک عزم ملی دانست و گفت: اصلاح الگوی رفتاری عابران پیاده و موتورسواران، ارتقای ایمنی عبور و مرور، کاهش تدریجی تصادفات و تلفات و... از جمله اهداف طرح آموزش ایمنی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان تصریح کرد: آموزش‌های ایمنی در قالب برنامه‌های نمایشی، طنز و مسابقات به مردم و راکبان موتورسیکلت با استقبال بالا و خوب مردم مواجه بوده است.

وی یادآور شد: طرح آموزش تردد ایمن عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در 100 روستای استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/84002/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول