اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 150 میلیارد تومان به طرح‌های معدنی گیلان

استاندار گیلان از اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی برای اجرای طرح‌های معدنی و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات معدنی در این استان خبر داد.

اختصاص 150 میلیارد تومان به طرح‌های معدنی گیلان

کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به چهارمین سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: کارگروه توسعه معدن استان با حضور هیئت دولت برگزار شد.

وی اختصاص حداقل 150 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ارزی برای اجرای طرح‌های معدنی و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات معدنی، نوسازی و تکمیل صنایع معدنی را از مصوبات کارگروه مذکور عنوان کرد و افزود: مبلغ 20 میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های معادن استان در سال 92 از محل ردیف مربوطه در قانون بودجه سالانه اختصاص پیدا می‌کند.

هاشم‌نیا اختصاص یک میلیارد تومان برای ساماندهی منابع شن و ماسه رودخانه‌ای و انجام طرح‌های مطالعات تفصیلی از محل ردیف مربوطه در قانون بودجه سالانه را از جمله مصوبات کارگروه توسعه معدن گیلان ذکر کرد و گفت: انجام مطالعات تکمیلی درباره عناصر و کانی‌های با ارزش موجود در رسوبات پشت سد سفیدرود و تالاب انزلی، تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی و اکتشاف عمومی در استان و همچنین تهیه طرح جامع معادن و صنایع معدنی گیلان تا پایان سال جاری از دیگر مصوبات کارگروه مذکور است.

استاندار گیلان به تغییر برخی از شاخص‌های توسعه‌ای در سه دور سفرهای گذشته هیئت دولت به استان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 588 تخت بیمارستانی جدید در مجموع در امور بهداشتی در استان ایجاد شده و از 3 هزار و 951 تخت به 4 هزار و 539 تخت افزایش یافته است ضمن اینکه تعداد یک‌هزار و 6 تخت در دست اجرا و تجهیز است.

وی از افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای از 33 پایگاه به 64 پایگاه در گیلان خبر داد و تصریح کرد: مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی از 279 مرکز به 333 مرکز در استان افزایش پیدا کرده است.

هاشم‌نیا با بیان اینکه مراکز آموزش عالی از 45 مرکز به 102 مرکز در استان افزایش یافته است، بیان کرد: تعداد دانشجویان از 75 هزار نفر به 130 هزار نفر افزایش یافته که 73 درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/84001/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول