اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز با حضور شهردار کلانشهر قم

معدن شن و ماسه شهید مولوی شهرداری قم افتتاح شد

مراسم افتتاح معدن شن و ماسه شهید مولوی شهرداری قم صبح امروز با حضور شهردار قم و مسئولان شهرداری برگزار شد.

معدن شن و ماسه شهید مولوی شهرداری قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از شهر نیوز، محسن بهشتی معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در این مراسم که با حضور محمد دلبری شهردار قم و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: معدن شن و ماسه شهید مولوی شهرداری قم در 25 کیلومتری شهر قم واقع شده است و در مساحتی به وسعت 130 هزار متر مربع دارای 5 میلیون تن ذخیره معدنی است.

وی درباره خصوصایت این معدن گفت: نزدیکی به محدوده شهری و محل مصرف، کیفت بالای مصالح، پایین بودن هزینه تولید، تامین مصالح زیرسازی مناطق هشت‌گانه شهری و تامین مصالح خام کارخانجات آسفالت شهرداری قم از جمله مزایای معدن شن و ماسه شهید مولوی شهرداری قم به شمار می‌رود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم سرند جدایش سه طبقه، سیلوی مادر به گنجایش 50 تن و... را از جمله تجهیزات این معدن عنوان کرد و گفت: این معدن در یک شیفت کاری روزانه می‌تواند هزار تن مصالح شامل 700 تن مصالح زیر اساس برای زیرسازی معابر شهری و 300 تن قلوه ویژه مصالح سنگی کارخانه آسفالت شهری شهرداری قم را تولید کند.

وی با اشاره به اینکه کیفت مصالح این معدن نسبت به دیگر معادن استان بالا است، افزود: آغاز به کار این معدن در کاهش قیمت مصالح مورد نیاز شهرداری بسیار موثر بوده و راه‌اندازی معدن شهید مولوی گامی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

بهشتی با تاکید بر اینکه شهرداری در یک سری از موارد باید به سمت خودکفایی برود گفت: در شرایط کنونی شهرداری قم روزانه به 600 تن مصالح برای زیرسازی نیاز دارد و این معدن نیاز ما را به صورت کامل تامین کرده و حتی می‌توانیم بخش مازاد بر نیاز را به فروش رسانده و درآمدزایی برای شهرداری داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به ذخیره 5 میلیون تنی معدن، نیازهای شهرداری قم در تامین مصالح بیش از 10 سال تامین خواهد شد و امیدواریم که در سایر فعالیت‌ها نظیر تولید جدول، کف پوش و... بتوانیم به تولید لازم برسیم.

انتهای پیام/2258/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول