اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

آغاز مزایده بزرگ 77 پهنه معدنی در هرمزگان / شناسایی 100 پهنه معدنی

استاندار هرمزگان از آغاز واگذاری 77 پهنه معدنی مطالعه شده در استان از طریق فراخوان مزایده خبر داد.

آغاز مزایده بزرگ 77 پهنه معدنی در هرمزگان / شناسایی 100 پهنه معدنی

به گزارش خبرگزاری فارس ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی توسعه معادن استان با اعلام این خبر افزود: در مجموع یک‌صد پهنه معدنی در استان آماده پی‌جویی و اکتشاف است که مراحل انجام امور قانونی آن نیز به سرعت اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در واقع 77 پهنه یاد شده که کار مطالعه آن به اتمام رسیده برای تعیین عامل اکتشاف آماده واگذاری از طریق شرکت در مزایده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه معادن خصوصا در مناطق کمتر برخوردار، تمرکز جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معطوف شرق استان در حوزه شهرستان‌های بشاگرد و جاسک شد که 25 پهنه معدنی با ذخایر قابل توجه در این مناطق شناسایی و پس از اعلام فراخوان آماده واگذاری است.

به گفته وی، روند شناسایی پهنه‌های معدنی در استان با توجه به دستورالعمل جدید واگذاری معادن در استان ادامه دارد و این مهم مبنای یک حرکت جدی برای توسعه کارآفرینی و سرمایه گذاری در استان خواهد بود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: اولویت‌بندی پهنه‌ها در مناطق مستعد با مواد معدنی فلزی است.

وی تاکید کرد: به منظور تسریع در روند واگذاری معادن و سهولت کار متقاضیان، فرایند اداری صدور مجوز در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد و همزمان با برگزاری جلسات و اخذ نظر کارشناسان، فراخوان‌ها نیز از طریق جراید اعلام می‌شود.

در این نشست همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با ارائه گزارشی از روند شناسایی پهنه‌های معدنی و آماده‌سازی جهت برگزاری مزایده از طریق فراخون، اظهار داشت: هم‌اکنون 170 معدن فعال در استان با اشتغال قریب به دو هزار نفر دارای پروانه بهره‌برداری فعال هستند که مجموع استخراج سالانه این معادن 18 میلیون و 700 هزار تن است.

عبدالمجید عبدلی‌زاده با بیان اینکه عمده معادن استان را سنگ آهن، پتاس، کرومیت، منگنز و خاک سرخ تشکیل می‌دهد، افزود: میزان سرمایه گذاری در معادن فعال نیز 653 میلیارد ریال است.

وی بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، میناب، رودان و خمیر را دارای بیشترین معادن استان عنوان کرد و افزود: در مجموع یک میلیارد و 631 میلیون تن کل ذخایر استان را تشکیل می‌دهد.

به گفته عبدلی‌زاده، ظرفیت اسمی استخراج استان هم اکنون 18 میلیون و 700 هزار تن است و مجموع ذخایر قطعی اکتشاف نیز 389 میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه به تشریح جزئیات مصوبه جدید دولت در بحث ساماندهی معادن پرداخت و بیان کرد: نحوه واگذاری ظرفیت‌های معدنی تغییر کرده است و به استناد دستورالعمل هیئت دولت که به امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها، محدوده‌های آزاد معادن حفظ و پس از تعیین پهنه‌ها در اختیار عاملان منتخب قرار خواهد گرفت تا پس از آن از طریق فراخوان عمومی در اختیار افراد یا شرکت‌های واجد شرایط قرار گیرد.

عبدلی‌زاده همچنین یادآور شد: در رویکرد جدید، دو درصد از کل ذخایر به بهره بردار اختصاص دارد و 98 درصد از طریق مزایده عمومی قابل واگذاری است.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول