اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن دیده‌بان کوهستان کشور خبر داد

توقف فعالیت 2 معدن پوکه در دماوند

مدیر انجمن کوهنوردی دیده‌بان کوهستان کشور گفت: فعالیت دو معدن پوکه در دماوند در حوزه استحفاظی مازندران متوقف شد.

توقف فعالیت 2 معدن پوکه در دماوند

عباس محمدی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: طبیعت یکی از مواهب و هدایای بزرگ خداوندی است که به انسان‌ها عطا شده و همه ما در مقابل حفظ و حراست از آن مسئول هستیم.

وی افزود: باید همه افراد را در حراست از محیط زیست و پا‌کسازی آن فرا خوانده و نظر آنها را به این سو جلب کنیم زیرا همیشه مردم عاشق طبیعت بوده و فعال‌ترین گروه‌های دوستدار محیط زیست از اقشار مختلف مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد هستند.

این عضو انجمن کوهنوردان ایران ابراز داشت: نباید تنها در پیام‌های زیست محیطی وظیفه خود در قبال این نعمت خدادادی را ادا کنیم، باید محیط زیست به دروس اجباری ما در مدارس و دانشگاه‌ها اضافه شود و به آن بیش از گذشته توجه کنیم.

وی با اعلام اینکه فعالیت دو معدن پوکه در دماوند مازندران متوقف شد، اذعان داشت: باید حفظ و نگهداری قله دماوند بام ایران زمین بیشتر دغدغه مسئولان باشد و ما نیز از آنها می‌خواهیم با پیگیری بیشتر معادن متعددی که در دماوند ایجاد شده است را برای حفظ و ماندگاری آن متوقف کنند.

محمدی با اشاره به اینکه زمین سالم به رودهای سالم نیازمند است، تصریح کرد: موضوع مهار آب و انتقال آن هم‌اکنون به یک بحرانی امنیتی و اجتماعی تبدیل شده است.

این فعال محیط زیست در عرصه کوهنوردی یادآور شد: قبل از انقلاب 23 سد در کشور وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به حدود 700 سد در حال بهره‌برداری و چندین سد در دست طراحی و اقدام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ رشته‌ای همانند سدسازی بی‌احترامی به طبیعت و مردم را مشاهده نمی‌کنیم، ادامه داد: اعتراض به سدسازی را از سوی مردم شاهد هستیم و این سدسازی‌ها نه تنها طبیعت کشور بلکه امنیت ملی و وحدت ملی را به خطر می‌اندازد.

محمدی تغییر اقلیم را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فرآروی زمین انسان دانست و گفت: جریان رودخانه‌ها در کشور به دلیل تغییر اقلیم هر روز غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌شوند.

انتهای پیام/86012/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول