اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی 8.7 میلیارد دلار ذخایر معدنی دارد/ حل مشکل معدن طلای اندریان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با وجود 8.7 میلیارد دلار ذخیره مواد معدنی دارای رتبه برتر در کشور است.

آذربایجان‌شرقی 8.7 میلیارد دلار ذخایر معدنی دارد/ حل مشکل معدن طلای اندریان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی معدن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انجام مطالعات اکتشاف معادن و بهره‌برداری از آنها در سند راهبردی توسعه بخش صنعت و معدن کشور جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده آمده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 55 فقره پروانه اکتشاف صادر شده است که نسبت به سال 90 دو درصد رشد را نشان می‌دهد.

عظمایی همچنین گفت: در سال 91، 42 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده که این رقم نیز نسبت به سال 90، افزایش 21 درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد موفق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بخش معدن اشاره کرد و گفت: مشکل معدن طلای اندریان حل شده و شرکت گرجستانی 16 میلیارد برای اکتشاف آن هزینه کرده است.

عظمایی اضافه کرد: در حال حاضر متقاضی خارجی برای مزایده‌های معدن وجود دارد و این امر نشانگر موفقیت سازمان در جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از مناطق غنی معادن کشور بوده و از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی دارای موقعیت خاصی است، افزود: تنوع عوامل زمین‌شناسی و شرایط ویژه حوض‌های رسوبی موجود در منطقه  باعث ‌شده است تا مجموعه‌ای غنی از ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی در این استان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/60002/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول