اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

دستگاه پخش نمایش فیلم سینمای گلپایگان از رده خارج می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه برای خرید دستگاه نمایش فیلم سینمای گلپایگان بیش از 200 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این سیستم در آستانه از رده خارج شدن است،

دستگاه پخش نمایش فیلم سینمای گلپایگان از رده خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به شهرستان‌ها در اولویت کاری و سیاست‌های فرهنگی اداره کل ارشاد قرار دارد و برخی از شهرستان‌های به علت دوری از مرکز استان از امکانات فرهنگی خوبی برخوردار نیستند و برخی نیز به دلیل ضعف برنامه ریزی وعدم پشتیبانی مالی و معنوی از امکانات کافی بی بهره هستند، اما در شهرستان گلپایگان امکانات خوبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه گلپایگان جزو هفت شهرستانی است که هنوز از داشتن سینما بی‌بهره است، گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی و انجام مقدمات عقد قرارداد و بررسی‌های حقوقی برای راه‌اندازی سینما در این شهر هستیم، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی نمی‌تواند به این بخش ورود پیدا کند و باید این کار به بخش خصوصی واگذار شود و سپس در فرصت مناسب اجازه اکران فیلم از تهران صادر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم فیلم‌های درجه یک و یا هم‌زمان با مراکز استان در شهرستان‌ها اکران شود، تصریح کرد: با توجه به سابقه فرهنگ، تمدن و مذهب در شهر گلپایگان بیشتر فیلم‌های دفاع مقدس، فیلم‌های اخلاقی و فیلم‌هایی که با فرهنگ این شهر همخوانی داشته باشد، اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای خرید دستگاه نمایش فیلم سینمای گلپایگان بیش از 200 میلیون تومان هزینه شده است و این سیستم در آستانه از رده خارج شدن است، افزود: تا دو سال دیگر دستگاه‌های اپرا از سیستم خارج می‌شود و دستگاه‌های دیجیتال نمایش فیلم به روی کارمی آیند و ما ناچار هستیم این دستگاه را تعویض کنیم همان‌گونه که در چهار سینمای اصفهان تجهیزات اکران دیجیتال را نصب کرده‌ایم. 

قطبی با تاکید بر اینکه از امکانات هفت شهری که فاقد سینما بوده‌اند چهار شهر مورد بازدید قرار گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم از اواسط خردادماه در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان فیلم‌های روز اکران شود.

وی در ادامه به وضعیت موسیقی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: به خاطر حضور اساتید سنتی موسیقی در استان اصفهان این خطه همواره مورد توجه بوده است و موسیقی‌های سنتی، محلی و کلاسیک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و با توجه به مطالعات صورت گرفته و ظرفیت‌های هنری قابل توجهی که وجود دارد، در تلاش هستیم با توجه به فرهنگ هر شهرستان موسیقی محلی آن شهر را احیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: با توجه به کمبود اعتبارات موجود چشم انداز خوبی برای کمک مالی به انجمن‌های زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین خانه مطبوعات نمی‌بینم و پیشرفت و تعالی فقط با هم افزایی، مشارکت و تعامل با یکدیگر میسر می‌شود.

انتهای پیام/63014/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول