اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

تصویب مصوبات جدید اولویت سفرهای دور چهارم نیست

وزیر کشور گفت: تاکید رئیس جمهور بر این است که در دور چهارم سفرهای استانی بیشتر پیگیری مصوبات سفرهای گذشته باشد.

تصویب مصوبات جدید اولویت سفرهای دور چهارم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مصطفی محمد نجار در جلسه شورای اداری ارومیه که در سالن جلسات فرهنگسرای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات موجود کشور را نمی‌شود کتمان کرد اما باید توجه کرد کشوری که در حال پیشرفت است مشکلاتش هم به تناسب پیشرفت آن کشور بیش‌تر می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: قبول دارم که مردم از گرانی‌ها ناراضی هستند، اما وقتی بحث منافع ملی به میان می‌آید اوضاع تغییر می‌کند و مردم در صحنه حاضر و  پشتیبان نظام هستند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی که دشمن آن را فلج کننده می‌خوانند، اظهار داشت: دشمنان این ملت در دور جدید تحریم‌های خود می‌پنداشتند که کار نظام را یکسره خواهند کرد اما ملت ایران به آنان نشان داد که در برابر آن‌ها ایستادگی کرده‌اند.

نجار گفت: می‌بایست فرصت‌ها را از دل تهدیدها بیرون کشید و تا وقتی احساس نیاز نکنیم پیشرفتی در کار نخواهد بود و ما زمانی پیشرفت خواهیم کرد که احساس نیاز و کمبود کنیم و به دنبال آن، خود برای رفع نیازهایمان دست به کار شویم.

وزیر کشور افزود: باید پذیرفت که تحریم‌ها فشارهایی بر زندگی مردم به همراه داشت اما آن گونه که دولت‌مردان غربی و آمریکایی انتظار داشتند نشد و الان معترف‌اند که نباید ایران را تحریم کرد چرا که در هر بار تحریم، ایران چند گام به جلو برمی‌دارد و رشد می‌کند.

نجار گفت: سخنان مقامات آمریکایی به ویژه وزیر امور خارجه وقت آن کشور مبنی بر اینکه این دور از تحریم‌ها سبب فلج شدن ایران و اضافه شدن فشار بر مردم و در نهایت جدا شدن بدنه مردم از نظام، می‌شود؛ نشان از عمق دشمنی و کینه آنان از ملت ایران است.

این مسئول با تمجید از پیشرفت‌های عمرانی کشور، خاطرنشان کرد: از دیگر جهات نیز پیشرفت کرده‌ایم، رشد علمی کشور بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: افزایش چندین برابری تولید علم در کشور جایگاه علمی ایران را در جهان بسیار افزایش داده این در حالی است که طبق سند چشم‌انداز بیست ساله نظام، ایران می‌بایست در سال 1404 رتبه اول علمی در منطقه را کسب می‌کرد که این مهم در چند سال اخیر محقق شده است.  

وی گفت: ایجاد یأس، ناامیدی و سیاه نمایی هنر دشمنان نظام است و برای ایفای این نقش با سرمایه‌گذاری کلان تمام تلاش خود را می‌کند.

نجار اظهار داشت: فعالیت وسیع و همه جانبه دشمنان این ملت در حمایت از شبکه‌های ماهواره‌ای و سرمایه‌گذاری وسیع در این حوزه اهتمام آنان در دشمنی با این نظام و ملت را نشان می‌دهد.

انتخابات پیش‌رو یک مانور بزرگ برای دستگاه اجرایی کشور است

نجار با اشاره به بی نظیر بودن انتخابات پیش‌رو در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: امسال شاهد برگزاری همزمان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری هستیم که در طول تاریخ انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.

وزیر کشور ادامه داد: علاوه بر دو انتخابات پیش‌رو در برخی از حوزه‌های انتخابیه، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و در برخی از حوزه‌ها انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت که این تلاقی‌ها در برخی از شهرها سبب شده تا امسال شاهد برگزاری چهار انتخابات باشیم که حجم کارهای لازم برای اجرای این برنامه‌ها بسیار سنگین است.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اجرای هرچه بهتر این انتخابات کار تیمی وسیع و مدیریت یکپارچه می‌طلبد و تمام این موارد سبب می‌شود که این رویداد به یک مانور بزرگ برای دستگاه اجرایی کشور تبدیل شود.

این مسئول گفت: برای اجرای هرچه بهتر انتخابات پیش رو به صورت گسترده تمام عوامل دخیل در برگزاری را آموزش داده‌ایم و برای اولین بار به طور گسترده از امکانات الکترونیکی استفاده خواهیم کرد.

نجار با اشاره به ابعاد دیگر وسعت برگزاری این انتخابات، اعلام کرد: امسال با افزایش 20 هزار شعبه اخذ رای آرای مردم در 67 هزار صندوق اخذ خواهد شد.

وزیر کشور با اعلام اینکه حماسه سیاسی موتور محرکه حماسه اقتصادی است، گفت: ملت ایران خالق حماسه‌ای باشکوه، بزرگ و ماندگار در 24 خرداد خواهند بود.

نجار اظهار داشت: حضور گسترده در انتخابات علاوه بر نتایج داخلی بازتاب‌های گسترده خارجی هم خواهد داشت، رفتار مردم دارای پیام‌هایی به دوستان و دشمنان این ملت است؛ پیام مهربانی، صلح و دوستی برای دوستان؛ اخطار و گوشزد کردن هوشیاری مردم ایران نیز برای دشمنان می‌تواند از پیام‌های این حرکت باشد. 

تصویب مصوبات جدید اولویت سفرهای دور چهارم نیست

وزیر کشور با اعلام اینکه تصویب مصوبات جدید اولویت سفرهای دور چهارم نیست، گفت: تاکید رئیس جمهور هم این است که در دور چهارم سفرهای استانی بیشتر پیگیری مصوبات سفرهای گذشته صورت گیرد تا اینکه مصوبات جدیدی اضافه شود.

نجار ادامه داد: در این دور از سفرهای استانی پیگیری می‌کنیم تا پروژه‌ها و طرح‌های استانی به نتیجه برسند و رشد و توسعه استان‌ها سرعت پیدا کند.

وی در خصوص پروژه‌های مهر ماندگار، افزود: قطعاً پیگیری خواهیم کرد تا پروژه‌های مهر ماندگار آذربایجان غربی هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/61001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول