اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

دولت به تعهد مالی پروژه سد پلرود عمل کند

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر چهارم هیئت دولت به گیلان وعده تخصیص 750 میلیارد ریال اعتبار برای سد پلرود را داد، گفت: انتظار می‌رود دولت به این تعهد مالی عمل کند.

دولت به تعهد مالی پروژه سد پلرود عمل کند

محمدمهدی رهبری‌املشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش با اشاره به وضعیت ادامه ساخت سد پلرود رودسر، اظهار کرد: رئیس جمهور در جلسه استانی هیئت دولت در گیلان به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد تا مبلغ 250 میلیارد ریال اعتبار از محل تمدید فروش اوراق مشارکت سال گذشته به سد پلرود اختصاص دهد.

وی افزود: مقرر شده تا مبلغ 500 میلیارد ریال نیز از محل اوراق مشارکت سال جاری به این پروژه اختصاص یابد که پیش‌بینی می‌شود در مجموع با اختصاص 750 میلیارد ریال، پروژه سد مخزنی پلرود از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شود.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه از بودجه سال گذشته کشور 55 میلیارد ریال به سد پلرود اختصاص داده شد، اذعان کرد: در بودجه سال جاری نیز 100 میلیارد ریال برای سد مخزنی پلرود پیش‌بینی شده است.

وی با تصریح بر اینکه کلنگ احداث پروژه سد مخزنی پلرود در سال 89 به زمین زده شده بود، افزود: قرار شد این پروژه در مدت 66 ماه یعنی تا سال 94 به بهره‌برداری برسد.

رهبری‌املشی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افتتاح این پروژه بخش زیادی از مشکلات آب شرب و کشاورزی منطقه را برطرف می‌کند، از دولت می‌خواهیم به تعهدات مالی خود عمل کند تا در موعد مقرر شاهد بهره‌برداری از این پروژه ملی باشیم.

به گفته وی، برای بهره‌برداری از سد پلرود نیاز به 162 میلیارد تومان اعتبار است.

این نماینده یادآور شد: اگر دولت طبق مصوبه مذکور به تعهداتش به‌موقع عمل کند در دو سال آینده باید شاهد آبگیری سد پلرود در رحیم‌آباد رودسر باشیم.

انتهای پیام/2300/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول