اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان:

دولت خاتمی ارزش‌های دینی را در جامعه کمرنگ کرد

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: بسیاری از افراط‌گری‌ها و اقداماتی که باعث کمرنگ شدن ارزش‌های دینی در جامعه شد در دولت خاتمی اتفاق افتاد.

دولت خاتمی ارزش‌های دینی را در جامعه کمرنگ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی کواکبیان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بنده افتخارم این است که رسانه‌ای هستم و فعالیت مطبوعاتی دارم و اکنون خود پاسخگوی خبرنگاران هستم.

*باید به فکر اصلاح معایب دولت‌های پیشین بود

وی در ادامه به اشکالات دولت‌های قبلی اشاره کرد و افزود: بیشترین این عیب‌ها را باید به دولت نهم و دهم داد، اما در دولت هاشمی رفسنجانی عدم توسعه سیاسی و همچنین بی‌ توجهی به طبقات زیر دست جامعه محرز بود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: در دولت اصلاحات اقدامات خوبی تا حدودی صورت گرفت اما بسیاری از افراط‌گری‌ها و اقداماتی که باعث کمرنگ شدن ارزش‌های دینی در جامعه شد در این دولت اتفاق افتاد و من بر خلاف دولت خاتمی، معتقدم ما نباید این افراطی‌گری‌ها را داشته باشیم.

وی در خصوص ویژگی‌های دولت فعلی نیز گفت: بی‌برنامگی؛ باری به هر جهت حرکت کردن و روزمرگی و نقشه نداشتن، قانون ناپذیری دولتمردان در اجرای برنامه‌های مجلس، تخلفات و بی‌نظمی‌هایی که ناشی از تخلفات قانونی بود، بحث برخورد‌های پوپولیستی و عوام گرایانه‌ در این دولت بی‌داد می‌کند.

کواکبیان در ادامه خاطرنشان کرد: وعده‌های غیر عملیاتی و یکه‌ تازی رئیس دولت، از دیگر ضعف‌های دولت احمدی‌نژاد است و این موضوع برای هر دولتی جای تاسف است که عقل و خرد جمعی به کار گرفته ‌نشود.

کواکبیان با اشاره به افزایش میزان یارانه‌ها و دادن وعده‌هایی از این دست تصریح کرد: پنج برابر شدن یارانه‌ها، برابر با بنزین 4 هزار و 500 تومانی است، قرار نیست اقتصاد ما با توزیع پول شکل بگیرد بلکه باید قدرت و توان خرید مردم افزایش یابد.

وی از لزوم کاهش نرخ ارز در کشور خبر داد و گفت: در سال 1392 باید ارز کشور یک‌هزار و 600 تومانی باشد نه 3 هزار و 600 تومان، این موضوع باید در دستور کار دولت آینده قرار بگیرد.

وی در ادامه به نقاط مثبت دولت احمدی‌نژاد در هشت سال اخیر نیز اشاره کرد و افزود: احمدی‌نژاد ویژگی‌های مثبتی همچون پشتکار، ساده زیستی و سفرهای استانی را نیز در کارنامه دارد و نباید منکر خدمات مثبت دولت شد.

کواکبیان گفت: متاسفانه در دور چهارم سفرهای استانی، این سفرها به سفرهای تبلیغاتی تبدیل شده و هدف اول که خدمت به مردم و گوش دادن به درد و دل‌های مردم بوده، مخدوش شده است.

*ترویج اخلاق و گسترش عدالت از وظایف رئیس دولت است

کواکبیان در خصوص برنامه‌های خود برای ریاست جمهوری ادامه داد: نام دولت خود را «دولت اخلاق» گذاشته‌ام چرا که طبق اصل قانون 121 رئیس جمهور باید مروج اخلاق باشد.

وی افزود: اگر رئیس جمهور اخلاقی، انتخاب کنیم، مانع افراطی‌گری‌ها و این گونه مسائل حاشیه‌ای در کشور خواهیم شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه در بحث تحریم‌های بین المللی، حقوق بشر و تروریسم و روابط خارجی کشور و سایر حوزه‌ها برنامه داریم بیان داشت: ما با آمریکا در عرض شش ماه با حفظ مصلحت، عزت، منافع ملی و خطوط قرمز رهبری ارتباط برقرار خواهیم کرد.

* اینکه هر روز تحریم‌ها بیشتر شود هنر نیست

وی در خصوص تحریم‌های کشورهای غربی نیز گفت: اساسا ما نباید تحریم شویم باید تحریم‌ها برداشته شود و این‌‌‌ همان نگرشی است که در روابط ایران و آمریکا مطرح کردم دو رویکرد است اول اینکه اصلا این‌ها را بگذاریم کنار و بگوییم که اصلا نمی‌شود ارتباط ایجاد کرد و رویکرد دوم اینکه ما می‌توانیم رابطه داشته باشیم.

کواکبیان ادامه داد: ما مبنا را بر رویکرد دوم گذاشته‌ایم و با فعال سازی دستگاه دیپلماسی برای حسن روابط با همسایه‌ها، کشور‌های اسلامی و مجمع عمومی سازمان ملل تلاش خواهیم کرد، بخش دوم همین است که رهبری هم تایید کرده‌اند و فرموده‌اند؛ باید اقتصاد خودمان را از وابستگی نفتی خارج کنیم. که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی بیان می‌شود.

*آقای خاتمی و هاشمی در انتخابات حضور نخواهند داشت

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران با بیان اینکه اگر خاتمی بیاید بنده کناره گیری می‌کنم و قبلاً موضع خود را در این خصوص اعلام کرده‌ام، افزود: بر اساس اطلاعاتی که دارم قطعاً آقای خاتمی و هاشمی در انتخابات حضور نخواهند داشت.

دبیر کل حزب مردم سالاری همچنین در مورد موسوی و کروبی گفت: من برای آزادی آن‌ها از حصر خانگی تلاش خواهم کرد.

وی در پایان در جواب یکی از خبرنگاران که از مشکلات عدیده مردم خوزستان و بی‌توجهی مسئولان به این استان گله‌مندی کرد گفت: مردم خوزستان باید آب سالم داشته باشند و چاره‌ای برای مشکلات محیط زیستی این استان باید اندیشید.

انتهای پیام/2329/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول