اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

48 درصد برنامه ترسیب کربن اشتغال‌زایی است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 48 درصد برنامه بین‌المللی ترسیب کربن اشتغال‌زایی است، گفت: مابقی برنامه در ارتباط با ساختارسازی است.

48 درصد برنامه ترسیب کربن اشتغال‌زایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در بررسی پروژه ترسیب کربن خراسان جنوبی اظهار کرد: پروژه ترسیب کربن همزمان با تعهدات و برنامه‌های زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران بوده به‌گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران، در چندین کنوانسیون زیست محیطی، از جمله کنوانسیون تغییرات آب و هوای ملل متحد و کنوانسیون بیابان‌زدایی سازمان ملل متحد عضویت دارد.

این مسئول یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای آغاز کرده که در این میان، پروژه ترسیب کربن به منظور کاهش گازهای گلخانه‌ای یکی از آنها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تشکیل گروه‌های توسعه روستا، نخستین قدم در راستای بسیج جوامع محلی می‌باشد که پروژه ترسیب کربن هم در فاز اول و هم در فاز دوم بر آن تاکید دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: به طور کلی تا کنون، 63 گروه توسعه در 37 روستای منطقه تشکیل شده که 14 گروه زنان، 17 گروه مردان، 32 گروه مختلط در قالب یک‌ هزار و 585 عضو تحت پوشش تا کنون 3 هزار و 358 جلسه برگزار و 606 میلیون ریال نیز پس‌انداز کرده‌اند.

رشید ادامه داد: پروژه ترسیب کربن تاکید فراوان بر امر آموزش، چه آموزش کارکنان و چه جوامع محلی دست‌اندرکار داشته است به طوری که تاکنون حدود 160 دوره آموزشی برگزار نشده که 52 درصد این آموزش‌ها مربوط به ساختارسازی و مدیریت منابع و مابقی مربوط به فعالیت‌های درآمدزا و اشتغال‌زایی بوده است.

انتهای پیام/69017/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول