اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

طرح ترسیب کربن در شش استان کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از اجرای طرح ترسیب کربن در شش استان کشور خبر داد.

طرح ترسیب کربن در شش استان کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس کارگر صبح امروز در دیدار با معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه اقتصادی، اجتماعی بهداشتی و توسعه پایدار و اجرای پروژه‌های اصلاح، احیا و حفظ و حراست از منابع طبیعی در استان‌های مرکزی، کرمان، تهران، سمنان، بوشهر و البرز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ترسیب کربن در استان مرکزی در منطقه گل‌چشمه محلات اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان ملل، سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور و اداره کل منابع طبیعی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت: در حال حاضر این پروژه در خراسان جنوبی اجرا شده که نقش بسیار مؤثری در رونق اقتصادی، افزایش درآمد و معیشت مردم داشته، ضمن اینکه از افزایش بیابان‌ در این استان جلوگیری کرده است.

کارگر طرح ترسیب کربن را از طرح‌های موفق کشور در جلوگیری از افزایش بیابان‌زایی دانست و خاطر نشان ساخت: هم‌اکنون بیابان‌زایی، آب شیرین و تغییر اقلیم از چالش‌های بزرگ قرن است که باید برای این چالش‌ها فکر اساسی کرد.

وی ادامه داد: طرح ترسیب با همکاری سازمان ملل اجرا شده و به دلیل موفقیت آن تاکنون 200 هیئت از کشورهای مختلف و از داخل از روند اجرای طرح فوق بازدید کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اجرای طرح ترسیب کربن و عملیات پروژه‌ها در راستای حفظ آب و خاک در منطقه اثرات زیستی محیطی فراوانی دارد، گفت: منطقه گل‌چشمه محلات آمادگی خوبی برای اجرای این طرح دارد.

به گفته وی این طرح باید به امضای مشترک رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری مرکزی و نماینده سازمان ملل برسد و در نهایت رئیس پروژه در استان استاندار و در شهرستان فرماندار خواهد بود.

انتهای پیام/87002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول