اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد

آغاز عملیات فاز دوم پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی خبر داد.

آغاز عملیات فاز دوم پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند علیرضا اورنگی پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه ترسیب کربن اظهار داشت: این پروژه بهترین پروژه‌ای است که در آن تمام ملاحظات اجتماعی، اقتصادی و توانمندسازی جوامع علمی برای حفظ، احیا و بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی لحاظ شده است.
وی افزود: این طرح در زمینه مقابله با بیابان‌زدایی در سطح 13 هزار هکتار توسعه پیدا کرده است.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بین‌المللی جف و UNDP فاز دوم این طرح را در سطح 72 هزار هکتار دیگر آغاز می‌کنند.
اورنگی یادآور شد: 30 درصد از اعتبار این طرح بر عهده سازمان جف و 70 درصد دیگر بر عهده سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.
وی با بیان اینکه این طرح پنج ساله است، گفت: سهم سازمان جنگل‌ها از اعتبار این طرح 1.5 میلیون دلار و سهمUNDP بالغ بر 600 هزار دلار است.
 
* مشارکت 60 درصدی زنان در پروژه ترسیب کربن
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مشارکت 60 درصدی زنان در پروژه ترسیب کربن خبر داد و گفت: مشاغل جانبی این طرح بسیار خوب ارزیابی می‌شود.
اورنگی افزود: پیشرفت‌های چشم‌گیر پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفته تا این پروژه در سایر استان‌های کشور مانند تهران، کرمان، اصفهان و یزد انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در صورت تماس استان‌های مختلف و ابراز این تمایل توسط مقامات محلی سازمان جنگل‌ها و UNDP از انجام این پروژه در تمام استان‌ها حمایت خواهد کرد.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مقرر بود این طرح در ابتدا برای 3 هزار هکتار اراضی صورت پذیرد اما به دلیل مشارکت بسیار مناسب مردم، همچنین موفقیت مناسب آن در مقابله با بیابان‌زدایی و حفظ مراتع، این طرح تا سطح 13 هزار هکتار توسعه پیدا کرده است.
اورنگی همچنین از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی پروژه سه‌قلعه سرایان طی 10 روز آینده در سطح استان خبر داد.
وی افزود: این طرح با افق 430 هزار هکتار در دو منطقه کرمان و خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان به صورت پنج ساله اجرا می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول