اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان:

دشمنان انقلاب دنبال به چالش کشاندن مشارکت مردم در انتخابات هستند

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان گفت: دشمنان انقلاب دنبال به چالش کشاندن مشارکت مردم در انتخابات هستند

دشمنان انقلاب دنبال به چالش کشاندن مشارکت مردم در انتخابات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شمس‌الله بهمنی در نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی که شامگاه شنبه در مهمانسرای اداره راه و ترابری برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌های اولیه آزاد مطلق بودند و در نتیجه این آزادی، امنیت انسان از بین می‌رود، چراکه انسان به خود اجازه می‌دهد هرکاری انجام دهد.

وی ادامه داد: برای اینکه امنیت برای انسان به وجود آید، باید از بعضی آزادی‌ها گذشت و انتخابات یکی از عوامل به وجود آورنده امنیت است که ضرورت دارد.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان با بیان اینکه همزمانی انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری در مجلس هشتم گرفته شده است، اذعان داشت: تجربه به ما نشان می‌دهد در اثر تجمیع انتخابات مشکلات فراوانی خواهیم داشت و این دو انتخابات می‌توانست جداگانه برگزار شود، چراکه همزمانی این دو انتخابات تأثیری در کاهش هزینه‌ها ندارد.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در خصوص مراحل تعیین صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی بیان داشت: ثبت نام اولیه در یک اردیبهشت به پایان رسید، طبق قانون بعد از ثبت نام یک هئیت چهارگانه متشکل از نیروی انتظامی، اطلاعات، دادگستری و ثبت احوال، صلاحیت افراد نام‌نویسی شده را برای هیئت اجرایی طی 10 روز ارسال می‌کنند که این مرحله انجام شد.

بهمنی ادامه داد: سپس هیئت اجرایی هفت روز فرصت دارد نظر بدهد و اسامی را در اختیار هیئت نظارت بگذارد، هیئت نظارت هم در طی هفت روز نتیجه تعیین صلاحیت را به داوطلبان اعلام می‌کند و آن‌ها نیز چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

وی از آغاز تبلیغات انتخابات شورای اسلامی از 16 خرداد خبر داد و گفت: افراد معترض به نتایج تأیید صلاحیت، در روستا‌ها به هیئت نظارت شهرستان مراجعه می‌کنند و در شهر‌ها به هیئت نظارت استان معترض می‌شوند که طی 10 روز اعتراض‌ها بررسی می‌شوند.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه چهار چالش برای توسعه یک کشور وجود دارد، عنوان کرد: این چالش‌ها بحران حاکمیت، مشارکت، مشروعیت و رفاه هستند، بیگانگان برای ایجاد بحران در کشور‌ها بر روی این معیار‌ها دست می‌گذارند و حال دشمنان انقلاب اسلامی مشارکت مردم در انتخابات را هدف خود قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران مشروعیت خود را از اسلام و انتخابات می‌گیرد و هرچه حضور مردم حداکثری باشد، مشارکت و مشروعیت بالا‌تر است.

بهمنی در پایان تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات شورای اسلامی نمادی از مردم‌سالاری دینی است و مشارکت مردم را در کارهای شهر و روستا بالا می‌برد.

انتهای پیام/72011/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول