اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار زاکانی مطرح کرد

پرهیز از تفرق آرا در انتخابات ریاست جمهوری

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نحوه حضور کاندیداها باید به شکلی باشد که از تفرق آرای مردم جلوگیری شود.

پرهیز از تفرق آرا در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب دارای ابعاد مختلف است اظهار کرد: انقلاب ارزان به دست نیامده و با جانفشانی شهدا به ما رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باید انگیزه‌ها و ریشه‌های انقلاب را بشناسیم زیرا این انگیزه‌ها و ریشه‌ها بسیار مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به ارکان انقلاب گفت: اسلام یکی از ارکان انقلاب بوده و امام خمینی(ره) اسلامی که از صحنه زندگی خارج شده و به حاشیه رانده شده بود را به عنوان اسلام ناب به عرصه زندگی مردم آورد.

وی عنوان داشت: در طول تاریخ افراد فراوانی مانند سلاطین در رأس حکومت قرار گرفتند که این امر سبب انحطاط و عقب‌ماندگی مسلمانان شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: مردم از حلقوم ولی فقیه صدای پیامبر اکرم(ص) و امام خمینی(ره) را شنیدند و به میدان آمدند بنابراین باید توجه داشت این انقلاب بسیار گرانبهاست.

وی مردم را از دیگر ارکان انقلاب ذکر کرد و افزود: امام خمینی(ره) مردم را هدایت کرد و با کمک آنها توانست رژیم شاهنشاهی را ساقط کند و به جای آن نظام ولایی را برقرار کرد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: امروز حضور، شرکت در صحنه‌ها و پشتیبانی مردم از انقلاب بسیار مهم است به همین دلیل دشمن سعی می‌کند مردم را دلسرد کرده و از انقلاب جدا کند بنابراین باید در نظر داشت تا زمانی که مردم با انقلاب هستند انقلاب قوی است. 

وی یادآور شد: برکات و آثار انقلاب روز به روز بیشتر محقق می‌شود و امروز در کل دنیا بیدارگری‌ها و حرکت‌های فراوانی را مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله نوری ‌همدانی با تأکید بر شناخت خطرها و آسیب‌های انقلاب گفت: هیچ وقت نباید نسبت به مورد مثبتی نظر منفی داشته باشیم زیرا با دید عمیق‌تر می‌توانیم جنبه‌های مثبت فراوانی را مشاهده ‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ما در برابر استکبار و صهیونیست‌ها قدرت داریم و اگر بخواهیم تنها از کاستی‌ها و ناراحتی‌ها صحبت کنیم سوژه به دشمن می‌دهیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: امروز از نظر فرهنگ، سیاست و اقتصاد در اوج قدرت و عظمت هستیم البته کاستی نیز وجود دارد.

وی عنوان داشت: اکنون دنبال رجل سیاسی و مذهبی هستیم تا کاستی‌ها را از بین ببرد و خطرها را درک کند.

آیت‌الله نوری ‌همدانی عنوان داشت: بیدارگری در آمریکا و اروپا از انقلاب منشأ گرفته است به همین دلیل کشورهای دست نشانده آنها از حرف‌ها، حرکت‌ها و بیدارگری‌ها احساس خطر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بحرین، اردن و عربستان احساس خطر می‌کنند زیرا بیدارگری تاج از سر شاهان برمی‌دارد و روز به روز خود را در تزلزل مشاهده می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت شبکه الجزیره گفت: 16 کشور از جمله ترکیه در مجمعی حضور پیدا کردند و در این مجمع مطرح شده اگر این ممالک سفرای ایران را بیرون کنند و سفرای خود را فرا بخوانند موفق به انجام کاری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مجمع مطرح شده پیش از مبارزه با صهیونیسم باید با نظام ایران بجنگیم و علیه ما کلمات زننده ادا می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی با اشاره به نبش قبر حجر بن عدی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان(ع) توسط دشمنان، گفت: امروز دشمنان به دلیل آنکه از انقلاب سیلی خوردند به میدان آمدند ولی باید توجه داشت دشمن کنونی ما تنها آمریکا و اروپا نیست.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی هستند که پول نفت و گاز را می‌گیرند به جای رفاه مردم برای تجهیز دشمنان اسلام هزینه می‌کنند ما به رجلی نیاز داریم که خطرها را درک کند و پاسخگوی این خطرات باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اکنون به رجل مذهبی سیاسی قوی نیاز داریم گفت: این فرد باید ولایت‌مدار، شجاع و با فرهنگ باشد تا بتواند مشکلات اقتصادی داخل و خارج را درک کند و مملکت را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که ثبت‌نام کردند باید پیش از حماسه اصلی حماسه ایجاد کنند و از بین خود یک نفر را انتخاب کنند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی عنوان داشت: در اینگونه موارد باید غصه اسلام، مملکت و نظام را بخورید و کاندیداها یک نفر را انتخاب کرده و این امر حماسه شماست زیرا اگر رأی ما متفرق شود نتیجه نمی‌گیریم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: این انقلاب صد درصد حق بوده و با منفوریت روز افزون مستکبران زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

انتهای پیام/78003/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول