اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن

بانوان نخبه تاکستان تجلیل شدند

مسئول بسیج جامعه زنان تاکستان گفت: همایش تجلیل از زنان فعال در عرصه‌های عفاف و حجاب «‌نخبگان فرهنگی در شهر تاکستان» همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن برگزار شده که در آن از بانوان نخبه تاکستانی تجلیل به عمل آمد.

بانوان نخبه تاکستان تجلیل شدند

طیبه تخته‌فیروز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تاکستان، اهل بیت به ویژه حضرت زهرا (س) را الگو و پایه‌گذار هدایت جامع زنان به سوی کمال و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: منش، سیره و نام مبارک حضرت زهرا (س) و سایر معصومین یادآور عظمت، قداست و شجاعت بی‌نظیر در سیره کرامات انسانی است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان تاکستان با اشاره به جایگاه زنان در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی افزود: حضرت زهرا (س) بدون شک پرچمدار این حماسه‌سازی در هر دو عرصه سیاسی و اقتصادی بوده، چرا که این بانوی نمونه در دفاع از ولایت و امامت از جان خویش گذشته و حماسه سیاسی را آفریده و در جایی دیگر در عرصه اقتصادی نیز در مدیریت خانه نقشی بی‌بدیل را در والاترین نهاد اسلام یعنی نهاد خانواده بر عهده داشته‌اند.

وی وجود نازنین و پربرکت حضرت زهرا (س) را نشانه بزرگ الهی برای عصر کنونی و آیندگان برشمرد و تصریح کرد: ایام باشکوه هفته گرامیداشت مقام زن فرصت مغتنمی است تا رهروان آن حضرت در جامعه اسلامی سیره عملی ایشان را به عنوان الگوی خویش در زندگی به کار گرفته و تا حد توان خویش به بخش عظیمی از اقیانوس بیکران معارف وجودی این بانوی نمونه اسلامی بپردازند.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان تاکستان بیان کرد: بسیج جامعه زنان به عنوان نماینده بخش عظیمی از زنان متعهد و دلسوز جامعه اسلامی محور‌های مختلفی را برای تحقق فرامین و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: تبیین عفاف و حجاب، تأکید بر جایگاه و نقش زنان، تجلیل از مادران نمونه، بهره‌گیری از توان و ظرفیت فرهنگیان و فرهیختگان زن، نشر و ترویج شاخصه‌های دینی و ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری از محور‌های حماسه‌‌سازی زنان در جامعه کنونی است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان تاکستان تصریح کرد: اجرای جشن کوثر با حضور 400 نفری بانوان تاکستانی، برپایی غرفه‌های نقاشی، قرآن و حدیث، تجلیل از زنان فعال در عرصه‌های عفاف و حجاب، تجلیل از مادران نمونه، برگزاری جشن‌های کوثر در شهر‌های خرمدشت، اسفرورین، ضیاء‌آباد، نرجه، یحیی‌آباد و فارسجین، اهدای هدیه به نام‌های مبارک فاطمه و توزیع بروشور‌های زندگانی اهل‌‌بیت از برنامه‌های هفته زن در شهرستان تاکستان بوده است.

تخته‌‌فیروز عنوان کرد: همچنین همایش تجلیل از زنان فعال در عرصه‌های عفاف و حجاب «‌نخبگان فرهنگی و مادران نمونه در شهر تاکستان» برگزار شد.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول