اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان اعلام کرد

آغاز هرس انگور در باغ‌های تاکستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان از آغاز مرحله هرس انگور در باغ‌های شهرستان تاکستان خبر داد.

آغاز هرس انگور در باغ‌های تاکستان

شهرام رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: هرس باغات انگور شهرستان تاکستان هر سال در اواخر اسفند‌ ماه و هم‌زمان با آغاز بهار طبیعت در با‌غ‌های این شهرستان آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان افزود: افزایش نور بیشتر به بوته‌ها، کمک به جذب مواد غذایی، افزایش جوانه‌سازی در گیاه و افزایش عمر مفید بوته‌ها، اصلاح بوته‌ها به روش‌های نوین و افزایش عملکرد و مرغوبیت محصول از فواید هرس شاخک‌های انگور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان به سطح زیرکشت باغ‌های انگور شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: شهرستان تاکستان دارای 27 هزار هکتار باغ انگور بوده که بیش از 25 هزار هکتار از این میزان باغ‌ها بارور و دو هزار هکتار باغ‌ انگور شهرستان تاکستان نیز تازه تأسیس و غیر بارور است.

وی با اشاره به انواع انگور تولیدی شهرستان تاکستان اظهار داشت: بیدانه سفید و قرمز، عسگری، فخری، شصت عروس، صاحبی، میش پستان، شاهانی چفته، پیکامی، احمدی و خلیلی از بیشترین نوع انگور تولیدی در باغ‌های شهرستان تاکستان است.

این کارشناس ارشد کشاورزی عنوان کرد: هر سال بخشی از میزان انگور تولیدی شهرستان تاکستان به مصرف تازه خوری رسیده و بخشی نیز تبدیل به محصول آبغوره می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: همچنین بخش اعظمی از انگور تولیدی در باغ‌های انگور شهرستان تاکستان تبدیل به محصول کشمش شده و به بازار فروش عرضه می‌شود.

انتهای پیام/77005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول