اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان خبر داد

تأسیس دبیرخانه جهانی شاخص شکوفایی شهری در تاکستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان از برپایی همایشی ملی با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد و تأسیس دبیرخانه جهانی شاخص شکوفایی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان خبر داد.

تأسیس دبیرخانه جهانی شاخص شکوفایی شهری در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین محمد بهرام‌زاده امروز در همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم و مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان اظهار داشت: بالغ بر یک‌هزار و 700 مقاله از زمان اعلام تاکنون به دبیرخانه این همایش از سوی متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی ارایه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان افزود: این میزان مقاله دریافت شده نشان‌دهنده با اهمیت بودن این همایش است.

بهرام‌زاده ادامه داد: داوری این تعداد مقاله در گرایش‌های مختلف کار بسیار دشوار بوده که به انجام رسیده است.

وی اعلام کرد: در بخش شفاهی و در حوزه فنی 190 مقاله، در بخش علوم پایه 33 مقاله، در بخش کشاورزی نیز 25 مقاله به طور شفاهی و به صورت سخنرانی از مجموع یک‌هزار و 700 مقاله ارایه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان عنوان کرد: همچنین 546 مقاله به صورت پوستر ارائه شده است.

بهرام‌زاده ادامه داد: 406 مقاله از مجموع تعداد عناوین ارایه شده به زبان فارسی و 140 مقاله به زبان انگلیسی انتشار یافته است.

وی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی را در دستیابی کشور به تکنولوژی و پیشرفت مهم و ضروری برشمرد و اظهار داشت: ایفای نقش جهانی از لحاظ مختلف، مستلزم تلاش مستمر و پیگیری در زمینه‌های مختلف است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان افزود: در مباحث دانشگاهی ایجاد زیرساخت‌های علمی متناسب با زیر ساخت‌های کشور از اولویت‌های مهم و در صدر برنامه‌های دانشگاهی قرار دارد.

وی عنوان کرد: هر نوع توسعه اعم از تولید کار و سرمایه الزاما باید همراه با تولید علم بوده و استمرار یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان بیان کرد: تولید علم از محورهای مهم و ارزشمند کشور در پیش‌بینی افق توسعه 1404 است.

بهرام‌زاده ابراز داشت: امروز تنها در صورتی کشور ایران نقش محوری را در تولید علم در منطقه و معادلات جهانی ایفا می‌کند که فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها با سرعت بیشتری دنبال شده و تداوم پیدا کند.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های ملی و یا بین‌المللی با رویکرد علمی گامی در مسیر تحقق و نتیجه بخشی به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و نیز فرهنگی بوده و مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با نگاه علم‌محور و چشم‌انداز کلان، نقشه راهی در قالب سه محور عمده ترسیم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان عنوان کرد: پژوهش‌محوری، توسعه کیفی در تمامی ابعاد و نیز درآمدزایی از محل درآمدهای غیر دانشجویی جزو سه محور ترسیم شده در دانشگاه آزاد اسلامی است.

بهرام‌زاده با ابراز رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در طی چند ماه گذشته در حوزه علم پژوهی تصریح کرد: همچنین در صورت نهایی شدن طرح ایجاد واحد علوم و تحقیقات در مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان شاهد ارتقای این واحد دانشگاهی به واحد جامع می‌شویم.

وی ادامه داد: همچنین با تأسیس دبیرخانه جهانی شاخص شکوفایی شهری سازمان ملل متحد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستانی همایش ملی دیگری با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد و شخصیت‌های برجسته کشوری در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان ابراز امیدواری کرد تا برپایی همایش‌های ملی ظرفیت و نتایج بسیار مناسبی را برای این واحد دانشگاهی در برداشته باشد.

بر اساس این گزارش شاخص‌ها مجموعه‌ای از اطلاعاتی هستند که شرایط جامعه اعم از شهری و روستایی را نشان می‌دهند.

در برخی از کشورها شاخص‌های زندگی انسانی از شرایط و درجات مناسبی برخوردار می‌باشند و در کشورهایی دیگر، شاخص‌ها بیانگر عقب ماندگی و توسعه نیافتگی آن جوامع هستند.

انتهای پیام/77005/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول