اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منوچهر متکی تصریح کرد

حضور گسترده مردم در انتخابات نقطه پایان سیاست‌های خصمانه آمریکا

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو، پایان همه سیاست‌های خصمانه و شیطانی آمریکا است.

حضور گسترده مردم در انتخابات نقطه پایان سیاست‌های خصمانه آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، منوچهر متکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در زاهدان ضمن اشاره به حضور مردم در نقش‌آفرینی تعیین سرنوشتشان برای انتخابات امسال اظهار داشت: حضور مردم باعث خنثی سازی و مختل کردن باقیمانده طرح‌های شیطانی است که معمولاً دشمنان این ملت برای انتخابات 24 خرداد امسال طراحی کرده‌اند.

وی افزود: مسائلی که بعد از انتخابات سال 88 به وقوع پیوست پیامدهای ناگواری از جمله تشدید فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها را علیه کشورمان به همراه داشت و این پیامدها همواره موجب شد طراحی صورت پذیرد با القای اینکه مردم کمتر از 30 درصد در انتخابات مشارکت می‌کنند و القای چنین فکری آنها را به اهداف شومشان نزدیک‌تر کرد.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: این مردم هستند که با حضور گسترده خود در تعیین سرنوشتشان همه طراحی‌ها را خنثی می‌کنند.

متکی با توجه به مشکلات استان سیستان و بلوچستان برنامه‌های خود را این‌گونه بیان کرد: ما با همکاری تیم دانشگاهی و مسئولان تمام شهرها از مهرماه سال گذشته درباره وضعیت اقتصادی کشور توانسته‌ایم تمام مشکلات مردم کشور را به صورت مکتوب جمع‌آوری کنیم.

وی اضافه کرد: از جمله این مشکلات، مسئله عدالت در حوزه آبادانی کشور است که در اولویت قرار گرفت و به عقیده بنده مسئله عمران و اشتغالزایی در شرق کشور به دلیل امنیت و قاچاق موادمخدر از اهمیت بالایی برخوردار است لذا در ایام تبلیغات ، مطالعاتی که گروه استانی در زمینه کاستی‌های استان داشتند در غالب برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر سابق امور خارجه به سیاست‌هایی که قرار است دنبال شود اشاره کرد و گفت: بررسی فعالیت‌های یک دولت قاعدتاً در یک کلمه تأیید یا رد، قابل ارزیابی نیست بلکه باید نکات قوت و ضعف را مشخص کرد و به قول رهبری، دولت آتی باید نقطه تجمع قوت‌های دولت‌های پیشین و مبری از نقاط ضعف دولت‌ها باشد به عنوان کسی که در سیاست‌های خارجه سال‌ها خدمت کرده‌ام، تصویر روشنی از کامیابی‌ها دارم.

متکی در مورد برنامه‌های آتی خود برای یارانه‌ها افزود: پرداخت کنونی یارانه‌ها مطابق قبل ادامه پیدا خواهد کرد و بنده برنامه خاصی دارم تا بتوانم قدرت خرید مردم را افزایش دهم که لازمه آن افزایش ظرفیت اقتصادی کشور است.

مقاومت سوریه موجب شکست آخرین حلقه استراتژی آمریکا است

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب راجع به نقاط قوت و ضعف دولت نهم عنوان داشت: دولت نهم نقاط قوت بسیاری داشت که قابل ستایش است از جمله پرکاری، تلاش، گام‌های بلند در آبادانی برداشتن، سدها، نیروگاه‌های تولید انرژی و برخی پروژه‌ها که کشور را به مقام نخست رساند اما شاهد نقاط ضعفی نیز بودیم از جمله رویه رفتن به حواشی در حوزه‌هایی که جزء وظایف دولت نبود مانند مکتب‌سازی و ارائه قرائت از دین.

این مسئول در زمینه استراتژی استکبار در خاورمیانه تصریح کرد: استراتژی آمریکا دوره زوال خود را می‌گذراند بنده فکر می‌کنم آخرین زورآزمایی آمریکا در روزهای اخیر در سوریه صورت می‌پذیرد اگر سوریه به مقاومت خود ادامه دهد به زودی شاهد شکست آخرین حلقه استراتژی آمریکا خواهیم بود.

متکی درباره ورود خاتمی و هاشمی گفت: همه کسانی که در چارچوب نظام و احراز صلاحیت شورای نگهبان ورود به عرصه انتخابات پیدا می‌کنند به نظر من نقش رسالت خودشان را در پویایی کشور انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد برخی آقایان به دنبال بازی‌های سیاسی خودشان هستند و این نه شایسته خود آنها است و نه شایسته امر انتخابات لذا توصیه بنده به آنان این است که امر انتخابات را جدی بگیرند و تصمیم خود را در امر آمدن یا نیامدن اعلام کنند و در بازی سیاسی معلق نباشند این یک بازی هدفمند است و این گونه رفتارها شایسته انتخاب کشور ما نیست.

انتهای پیام/75002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول