اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عارف در نشست خبری در گلستان:

انتخابات همیشه آزاد بوده است / تایید صلاحیت نشوم اعتراض نمی‎کنم

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح شدن انتخابات آزاد از سوی همفکرانش را دلسوزی دانست و گفت: هر جریان سیاسی دیدگاهی مطرح می‎کند، انتخابات همیشه آزاد بوده است و الان نیز این موضوع دنبال می‎شود.

انتخابات همیشه آزاد بوده است / تایید صلاحیت نشوم اعتراض نمی‎کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا عارف پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مسئله حصر زندانیان سیاسی برخورد خواهم کرد و با تعاملاتی که دارم این موضوع را پیگیری می‎کنم.

* انتخابات همیشه آزاد بوده است 

وی مطرح شدن انتخابات آزاد از سوی همفکرانش را از ناحیه دلسوزی دانست و افزود: هر جریان سیاسی دیدگاهی مطرح می‎کند، انتخابات همیشه آزاد بوده است و الان نیز این موضوع دنبال می‎شود.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امکانات باید به طور مساوی در اختیار جناح‎های مختلف سیاسی گذاشته شود، ابراز داشت: قطعا این شرایط برای اصلاح‎طلبان و اصولگرایان یکسان نیست و در این زمینه تنگ‎نظری می‎کنند و ما تنگ‎نظری‎ها را به حساب نظام نمی‎گذاریم و تحمل می‎کنیم و این رفتارها را ناشی از بدسلیقگی‎های مدیران محلی و منطقه‎ای می‎دانیم.

عارف در خصوص اجماع اصلاح‎طلبان خاطرنشان کرد: سناریویی که بنده از سال گذشته دنبال کردم اجماع اصلاح‎طلبان بوده و به این امر خوش‎بین هستم امیدوارم اصولگرایان هم به اجماع برسند تا رئیس‎جمهوری با رای حداکثری انتخاب شود.

* اگر تایید صلاحیت نشوم اعتراضی هم نمی‎کنم

وی در خصوص اینکه اگر تایید صلاحیت نشوید عکس‎العمل‎تان چگونه است پاسخ داد: اگر بنده تایید نشوم، سئوالی برایم به وجود نخواهد آمد و اعتراضی هم نمی‎کنم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اعتقاد به شایسته‎سالاری و اجرای برنامه دارم، یادآور شد: اگر انتخاب شوم سعی می‎کنم بهترین نیروها را برای اجرای برنامه‎ها داشته باشم و از اصولگرا و اصلاح‎طلب هم استفاده می‎کنم و معتقدم اگر واقعا به دنبال پیشرفت نظام اسلامی هستیم هیچ راهی جز همدلی و همراهی نیروها نیست.

عارف در خصوص فتنه 88 گفت: باید از اتفاقاتی که در سال 1388 افتاد تاسف خورد، ما انتخابات را در نظام الهی برد ـ برد می‎دانیم اما مسابقه برد ـ برد به بازی باخت ـ باخت تبدیل شد و هیچ برنده‎ای نداشت معتقدم باید فضای کارشناسی تشکیل شود تا تحلیل کنند و سهم هر گروه و فرد مشخص شود که این اقدام برای مچ‎گیری نیست بلکه برای حل موضوع باید انجام شود.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی را سیاه یا سفید نمی‌بینم، اظهار داشت: عملکرد این دولت برای همه مشخص است.

 * در موضوع تقلب در مقامی نیستم صحبت کنم

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ مهم‌ترین قوت دولت احمدی‌نژاد را شجاعت در هدفمندی یارانه‎ها دانست و افزود: این دولت واقعا در اجرای هدفمندی یارانه‎ها شجاعت به خرج داد اما اجرای این طرح بد بود و اگر سهم صنعت و زیربناها مشخص می‎شد وضعیت کشور با تورم روبه‎رو نمی‎شد.

عارف در خصوص اینکه آیا در انتخابات 88 تخلفی صورت گرفته است یا خیر اظهار داشت: قطعا تخلف صورت گرفته است، وعده افزایش حقوق بازنشستگان، توزیع سیب‌زمینی در زمان انتخابات تخلف است اما در موضوع تقلب در مقامی نیستم که درباره‌اش صحبت کنم.

وی در پاسخ به این سئوال که شورای نگهبان سیاسی عمل می‌کند یا قانونی پاسخ داد: امیدوارم شورای نگهبان قانونی عمل کند.

انتهای پیام/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول