اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خطاب به مسئولان

237 هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان تعیین تکلیف شود

استاندار خوزستان گفت: کمیته‌ای تخصصی با مدیریت معاون برنامه ریزی استانداری برگزار و وضعیت 237 هزار هکتار زمین کشاورزی معلوم شود.

237 هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: رقم جدید 450 میلیارد تومان تسهیلات مصوب امسال که به توسعه کشاورزی خوزستان اختصاص یافته است یک محرک است تا از ظرفیت کشاورزی استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در سطح استان وجود دارد که معطل مانده‌اند اذعان داشت: مشکل منابع وجود ندارد و باید حرکت‌ها جدی‌تر شود، ظرفیت‌ها شناسایی شود و با توجه به وضعیت کنونی بخش کشاورزی، ایجاد تحرک و پیشرفت در این بخش ضروری است.

استاندار خوزستان به سفر اخیر هیئت دولت به خوزستان اشاره کرد و تصریح کرد: ضروری است بحث واگذاری زمین‌های کشاورزی اجرایی گردد، به همین منظور باید کمیته‌ای تخصصی با مدیریت معاون برنامه ریزی استانداری برگزار و وضعیت 237 هزار هکتار زمین کشاورزی معلوم شود.

وی از تصویب چهار مجتمع گاومیش داری با ظرفیت هر کدام 750 راس در شهرستان هویزه خبر داد و گفت: همه منابع مورد نیاز برای اجرای طرح در این شهرستان وجود دارد و به زودی زیرساخت‌ها فراهم می‌شود و در صورتی که توجه ویژه‌ای به این منطقه شود می‌توان یک کارخانه فرآوری شیر نیز ساخت، در این صورت اشتغال خوبی در این منطقه ایجاد می‌شود.

حجازی با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی با ایجاد تحرک در مردم امکانپذیر است بیان داشت: تلاش کنیم استان را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حرکت دهیم البته موانع و بوروکراسی‌هایی وجود دارد که مشکل ساز هستند و باید برطرف شوند.

وی با تاکید بر اینکه کارهای کوچک را‌‌ رها نکنید خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌های بزرگ به دلیل وجود امکان صادرات از انگیزه خوبی برخوردارند اما برخی از طرح‌ها که با هدف تولید داخلی ایجاد می‌شوند از انگیزه بالایی برای به سرانجام رسیدن برخوردار نیستند.

استاندار خوزستان در این خصوص ادامه داد: باید مقدمات ایجاد انگیزه برای طرح‌های داخلی را ایجاد کرد و این امر به یک نرخ گذاری مناسب برای این طرح‌ها نیاز دارد.

وی افزود: طرح‌های کوچک موجب می‌شوند طرح‌های متوسط و بزرگ به سرانجام برسند و با تسهیلات کم می‌توان رقم قابل توجهی اشتغال و تولید ایجاد کرد.

حجازی در پایان با بیان اینکه طرح‌های کوچک بسیاری از زندگی‌ها را نجات می‌دهد اظهار داشت: کمیته امداد، بهزیستی و سازمان عشایر این ظرفیت را دارند که در این زمینه‌ها کار کنند و زمینه تولید را برای قشرهای تحت پوشش با تسهیلات کم فراهم کنید زیرا حماسه اقتصادی به واسطه این مادرگروه‌ها به وجود می‌آید.

انتهای پیام/72011/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول