اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

فروش گندم خوزستان به دلال عراقی کذب محض است/ 450 میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزان

استاندار خوزستان گفت: برخلاف آنچه گفته‌اند، فروش گندم خوزستان به دلال عراقی کذب محض بوده و خروج گندم از مرز ممنوع است.

فروش گندم خوزستان به دلال عراقی کذب محض است/ 450 میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که در محل استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم از 650 تومان به 770 تومان افزایش یافت و مابه‌التفاوت مبلغ گندم خریداری شده از آغاز برداشت تاکنون به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.

*هیچگونه دلالی اقدامی به خرید گندم از کشاورزان نکرده است

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید کشاورزان را به فروش گندم خود به شرکت غله و خدمات بازرگانی تشویق کنند، بیان داشت: شرکت غله و خدمات بازرگانی ملزم به خرید گندم از کشاورزان استان است و گندم مازاد بر مصرف نیز صادر می‌شود.

حجازی، گفته مسئول جهاد رامشیر را مبنی بر ورود دلالان عراقی و پیش خرید گندم خوزستان را تکذیب کرد و گفت: به دلیل عدم وجود مرز آزاد بین ایران و عراق به‌منظور خروج گندم، هیچگونه دلالی اقدام به خرید گندم از کشاورزان نکرده است.

*بیشترین تسهیلات در سطح کشور به استان داده شده است

وی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به بخش کشاورزی خوزستان در سال جدید، عنوان کرد: امسال 450 میلیارد تومان تسهیلات با سود هفت درصد به طرح توسعه کشاورزی اختصاص یافت که بیشترین تسهیلات در سطح کشور به استان داده شده است.

*فرمانداران، سرمایه‌گذاران هر منطقه را شناسایی کنند

استاندار خوزستان با بیان اینکه با این میزان اعتبار می‌توان طرح‌هایی مانند شیلات، دامداری و دامپروری را راه‌اندازی کرد، ادامه داد: فرمانداران باید سرمایه‌گذاران هر منطقه را شناسایی و طرح‌های بزرگ کشاورزی را به آنها معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه تعامل میان فرمانداران و جهاد کشاورزی با مردم کم است، متذکر شد: مردم نسبت به تسهیلات توجیه نیستند و شما باید آنها را آگاه کنید و ایده بدهید؛ اگر تلاش نکنید، تمام جوانان به سوی استخدام می‌روند و در زمینه تولید تلاشی نخواهند داشت.

*متقاضیان تنها تا 3 هفته دیگر فرصت دارند نزد بانک‌ها بروند

حجازی هشدار داد: اگر متقاضیان طرح‌های کشاورزی تا سه هفته دیگر پرونده‌های خود را نزد بانک‌ها تکمیل نکنند، از لیست طرح توسعه کشاورزی حذف می‌شوند.

*تولید شیر در اولویت قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه باید به طرح‌های پرورش گاومیش و گاو بها داده شود، تأکید کرد: باید تولید شیر در اولویت قرار گیرد و بعد از آن طرح‌های تولید گوشت و پرورش ماهی را مدنظر قرار دهیم.

*کار شهرستان‌های جدیدالتاسیس تفکیک شود

استاندار خوزستان در پایان با تأکید بر اینکه باید کار شهرستان‌های جدیدالتأسیس تفکیک شود، یادآور شد: امسال سقف اعتبارات برای هر شهرستان‌ با توجه به قابلیت‌های آن تعیین شده است و براساس میزان جذب اعتبارات عملکرد هر شهرستان ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/72011/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول