اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد

ساماندهی نیروی انسانی و بومی‌سازی در آموزش و پرورش اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: در راستای ابلاغ سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش و تغییراتی که در ساختار نظام اول و دوم متوسطه به وجود می‌آید، بحث ساماندهی نیروی انسانی،‌ بومی‌سازی و تخصصی کردن همچنان جزو اولویت‌ها است.

ساماندهی نیروی انسانی و بومی‌سازی در آموزش و پرورش اردبیل

احمد محمود‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر همین اساس فرهنگیان در حوزه‌های مختلف سعی کرده‌اند نقش مرجعیت و پیشتازی خود را انجام دهند به طوری که در عرصه سیاسی و اقتصادی که امسال مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و حماسه‌آفرینی در آن یک ضرورت انکار‌ناپذیر است ایفای نقش خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه بعد از پیروزی انقلاب چه در جنگ هشت ساله و چه بعد از آن دشمنان این نظام و انقلاب تلاش کرده‌اند تا به هر نحو ممکن حرکت ملت ایران را متوقف کنند معلمان و دانش‌آموزان همیشه نقش پیشتاز و پیش‌رو داشته‌اند به طوری که همین فضا نیز امروز در جامعه حاکم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: در سایه همین امر است که اعتماد مردم به فرهنگیان بیشتر از سایر اقشار است و این نگاه اعتمادی سرمایه عظیم برای نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

محمود‌زاده گفت: همین نگاه اعتمادی سبب شده تا بیش از 10 هزار فرهنگی در قالب ستادهای نظارتی و اجرایی انتخابات مشارکت کنند و قطعاً خود فرهنگیان نیز با در نظر گرفتن شاخص‌های کاندیدای اصلح بهترین گزینه‌ها را انتخاب خواهند کرد.

تحول در ساعات درسی دانش‌آموزان با اجرای طرح درس ملی

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: یکی از بندهای سند تحولی نظام آموزش و پرورش برنامه درس ملی است که قرار است به صورت کامل اجرایی شود تا بر همین اساس دانش‌آموزان بتوانند در پایه‌های مختلف آموزش‌ها و مبانی پرورشی متنوعی را فرا بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: بر همین اساس در طول هفته با تنظیم محتوای مناسب کتب 25 ساعت آموزشی در مقطع سه ساله اول متوسطه 30 ساعت و سه ساله دوم متوسطه 32 ساعت آموزش برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است که این ساعات آموزشی در مقطع هنرستان‌ها حدود 40 ساعت مدنظر می‌باشد.

محمود‌زاده به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز دانش‌آموزان در کنار خانواده‌ها با مبانی اجتماعی و خانوادگی آشنایی پیدا کرده و خانواده‌ها نیز به عنوان شریک آموزش و پرورش بستر و زمینه‌ای را فراهم می‌آورند تا دانش‌آموزان بتوانند بهتر با مبانی تعلیم و تربیت انس بگیرند.

وی از برگزاری آزمون استعدادهای درخشان در روزهای 19 و 20 اردیبهشت در استان اردبیل خبر داد و گفت: ما در روزهای گذشته شاهد برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی پایه ششم نیز بودیم تا در یک ارزیابی شاخص‌های کیفی و کمی آموزش در این پایه بتوانیم برای سال تحصیلی آینده ضعف‌ها و نقص‌های احتمالی را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: امسال و در راستای ابلاغ سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش و تغییراتی که در ساختار نظام اول و دوم متوسطه به وجود می‌آید ما سعی داریم بحث ساماندهی نیروی انسانی،‌ بومی‌سازی و تخصصی کردن آن را همچنان جزو اولویت‌ها قرار دهیم.

محمود‌زاده کاهش تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها، توسعه متوازن دوره‌های تحصیلی و دسترسی آسان به مدارس را به همراه رونق رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی از جمله رویکردهای آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: امسال همچنین تفکیک چهار پایه سه ساله تحصیلی را اعم از سه سال اول و دوم ابتدایی و سه سال اول و دوم متوسطه در قالب فضای آموزشی مجزا در اولویت قرار دادیم.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول