اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس

اتاق‌های شبیه سالن فوتبال برخی مدیران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه کارگروه پژوهش با انتقاد از نوع تشویق و تنبیه‌ها در برخی ادارات، گفت: گاهی در یک اتاق دو متری یک تصمیم جهانی گرفته می‌شود ولی گاهی از سالن‌های فوتبال برخی مدیران هیچ چیزی درنمی‌آید.

اتاق‌های شبیه سالن فوتبال برخی مدیران

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شوند که اگر چه در متن نیستند ولی از نکات قابل تأملی برخوردار هستند.

نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سایر جلسات حواشی جالبی داشت که تشبیه اتاق مدیران به سالن‌های فوتبال، تأییدیه دانشجویان فارغ‌التحصیل از مستأجران، لوح تقدیرهای فله‌ای برخی مدیران، هزینه استانداری در برگزاری هر جلسه، شوخی مدیرکل صنعت و معدن با استاندار و پاسخ متقابل وی، بی‌خاصیتی برخی اعضای کارگروه‌ها، تعداد بیشتر مصوبات اجرا شده پژوهشی از تعداد مصوبات تصویب شده و موارد دیگر نمونه‌هایی از این حواشی بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حواشی این نشست خطاب به مدیران گفت: کاری کنید که حتی یک دقیقه هم که شده یک ارباب‌‌رجوع کمتر پشت درب اتاقتان معطل شود و برای این کار از خود خلاقیت و نوآوری نشان دهید که همین می‌شود ایجاد تحول اداری.

صابری گفت: ایجاد تحول اداری به ساختمان 30 طبقه نیاز ندارد؛ به عنوان مثال، همین که ما در جامعه جا بیندازیم که استخدام‌ها به نامه این وکیل و آن وزیر نیاز دارد یعنی تحول ایجاد شده است.

* تشویق‌ها و لوح‌تقدیرهای فله‌ای برخی مدیران

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد برخی مدیران بیان کرد: رفتارهای برخی مدیران در نوع تشویق‌ها و تنبیه‌های اداری، انگیزه سایر کارمندان را از بین برده است به طوری که مثلا" یک مدیر به صورت فله‌ای به همه کارمندان فعال و غیرفعال لوح تقدیر می‌دهد و یا از کسی در یک کاری تجلیل می‌کند که همه می‌دانند او بویی از این کار نبرده است؛ بدون شک این عملکردها، نقش تشویق و تنبیه را در یک سازمان از بین می‌‌برند.

از دیگر حواشی این نشست اشاره و کنایه استاندار به اتاق‌های بزرگ برخی مدیران بود. صابری که در مورد سپردن کارهای پژوهشی به دانشگاه‌ها حرف می‌زد، گفت: از اتاق 2 متری یک استاد دانشگاه پژوهش‌های بیرون می‌آید که درد یک استان یا حتی یک کشور را درمان می‌کند ولی از اتاق برخی مدیران‌کل که بیشتر شبیه به میدان فوتبال است هیچ چیزی در نمی‌آید.

از دیگر حواشی این نشست اظهارنظر برخی اعضا در مورد عدم واگذاری کارهای پژوهشی به بخش خصوصی بود که استاندار مخالفت کرد و ابراز داشت: برخی ادارات وقتی یک وظیفه را از آن‌ها می‌گیرند و مثلا به بخش خصوصی می‌دهند فکر می‌کنند جهان اسلام به خطر افتاده و چنان مقاومت می‌کنند که گویا دنیا به آخر رسیده است.

* بی‌خاصیتی برخی اعضای کارگروه‌ها/برخی‌ها فقط دکور هستند

صابری در حواشی این نشست به بی‌خیالی و بی‌انگیزگی برخی اعضای کارگروه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برخی افراد در کارگروه‌ها دکور هستند و هیچ خاصیتی ندارند و ما هم اینجا اعلام می‌کنیم که دیگر نمی‌خواهیم مزاحم این افراد شویم، بروند و به کارهای خود برسند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ به زور که نمی‌شود کسی را گرفت و گفت شما بیاید عضو فلان کارگروه باشید، ما خودمان جلوی اسم این مدیران تیک حاضری می‌زنیم ولی دیگر با این حس و حال نمی‌خواهد به جلسات بیایند.

صابری گفت: افراد با انگیزه را بگذارید در کارگروه‌ها که کار و تصمیمی اثرگذار بگیرند و در کارگروه‌ها نیز اگر در طول 6 ماه یک دستور کار خوب داشته باشید بهتر از 6 دستور کار در هر جلسه است زیرا تعدد دستور کارها و گذر از آن‌ها به شکل رفع تکلیف مشکلی از مشکلات مردم و جامعه را برطرف نمی‌کند.

* وقتی تعداد مصوبات اجرا شده از مصوبات تصویب شده بیشتر می‌شود

صابری در ابتدای ورودش به این نشست گفت: که من برای آمدن به این نشست دعوت نشدم و وقتی داشتم رد می‌شدم متوجه تشکیل این جلسه شدم.

محمدجعفر لرستانی معاون استاندار، با ارائه گزارشی از تعداد مصوبات تصویب شده در شورای برنامه‌ریزی و تعداد مصوبات اجرا شده، در اظهارنظری عجیب بیان کرد: در این کارگروه 22 مصوبه در شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسید ولی در مجموع 40 مصوبه اقدام شد و هشت مصوبه نیز در دست اقدام است. این اظهارنظر با واکنش استاندار مواجه شد که گفت: مگر می‌شود چنین چیزی.

نماینده دولت دهم در استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیران خواست تا برای کاهش کاغذبازی‌ها تلاش کنند و ارباب رجوعان به ویژه متقاضیان کسب مجوز و سرمایه‌گذران را کمتر معطل کنند.

* دانشجو که نباید برای فارغ‌التحصیلی از بقال سر کوچه هم تأییدیه بیاورد

از دیگر حواشی این نشست اشاره استاندار به برخی کاغذبازی‌ها و معطل کردن‌های فرسایشی در برخی ادارات بود؛ استاندار برای این حرف خود مثالی زد و گفت:‌ مثلا از یک دانشجو که می‌خواهد فارغ‌التحصیل شود باید از 20 جای مختلف تأییدیه بیاورد که اصلا لازم نیست و همین مانده است که از دانشجو بخواهیم در طول مدت تحصیلش از همه صاحب‌خانه‌های خود و حتی بقالی سر کوچه نیز تأییدیه بیاورد. صابری بیان کرد:‌ این کارها اصلاح فرایند می‌خواهد که با نیروهای کارشناس و حاذق در کارگروه‌ها ممکن می‌شود.

مدیرکل امور آب منطقه‌ای در آخرین دقایق این جلسه وارد سالن شد که گویا برای نشست بعدی دعوت شده بود؛ لطفی قصد بلند شدن و رفتن از جلسه را داشت که صابری به وی گفت: بنشینید شما نامحرم نیستید.

* شوخی مدیرکل صنعت و پاسخ متقابل استاندار

شوخی رئیس سازمان صنعت و معدن با استاندار نیز از دیگر حواشی این نشست بود. دیودیده وقتی در حال توضیح مطلبی بود، به شوخی خطاب به استاندار گفت: یک جا هم می‌خواهیم خودمان رئیس باشیم که صابری در پاسخ او گفت: حاضرم صندلی استانداری را به شماها بدهم تا بعد از آنکه فهمیدید چیزی از آن در نمی‌آید خودتان به من پس دهید.

آخرین حاشیه این نشست نیز مربوط به اظهارنظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد کیفیت و خروجی جلسات و حضور باانگیزه اعضای کارگروه‌ها بود؛ صابری بیان کرد: ما که در استانداری برگزاری جلسات جز یک چایی برایمان خرجی ندارد ولی نمی‌خواهیم بیخودی وقت مدیران را بگیریم، لذا باید تصمیم‌گیری‌ها مؤثر باشد.

------------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

------------------------------

انتهای پیام/82005/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول