اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارزش ریالی 915 میلیاردی صورت گرفت

خرید توافقی 129 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در قزوین

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین از افزایش خرید توافقی محصولات کشاورزی و دامی در سطح این استان خبر داد و گفت: 129 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی قزوین به طور توافقی خریداری شد.

خرید توافقی 129 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در قزوین

ناطق معین‌الدین در حاشیه بازدید از تعاونی‌های تولیدی شهرستان بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به خرید توافقی محصولات کشاورزی در قزوین اظهار داشت: در سال گذشته از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران طرح خرید توافقی محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی قزوین به میزان 80 هزار تن ابلاغ شده بود.

وی افزود: این میزان توسط تعاونی‌های زیر پوشش سازمان تعاون روستایی به میزان 129 هزار تن خرید توافقی تحقق یافته و خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به افزایش خریدهای توافقی محصولات کشاورزی در قزوین بیان کرد: در سال گذشته با همت و تلاش شبکه تعاون روستایی بالغ بر 129 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در سطح استان قزوین به صورت توافقی خریداری شده است.

وی عنوان کرد: 9 هزار تن از مجموع 129 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی که از کشاورزان سطح استان قزوین به صورت توافقی خریداری شده از طریق مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی دائمی و موقت شبکه تعاون روستایی با قیمتی زیر نرخ بازار و به صورت تعاونی به مصرف‌کنندگان عرضه شده است.

معین‌الدین اضافه کرد: گندم، جو، سبوس، ذرت دانه‌ای، برنج، کلزا، پیاز و سیب‌زمینی، محصولات جالیزی، محصولات باغی، میوه‌ها، انواع محصولات پروتئینی و مابقی محصولات کشاورزی جزو مهم‌ترین و بیشترین محصولات کشاورزی توافقی خریداری شده در سطح این استان بوده است.

وی ابراز داشت: ارزش مجموع محصولات خریداری شده استان قزوین نیز بالغ بر 915 میلیارد ریال بوده است.

مدیر تعاون روستایی قزوین در خصوص نحوه خرید توافقی محصولات کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: در خریدهای توافقی قیمت محصولات کشاورزی با توافق کشاورز، خریداری و بر اساس نرخ بازار تعیین شده تا کشاورز نیز ضرر نکرده این ارتباط قطع نشود.

این مسئول خرید توافقی محصولات کشاورزی و دامی را مناسب‌ترین جایگزین برای خرید تضمینی دانست و تصریح کرد: خرید توافقی از ابزارهای کاهنده ضرر و زیان دولت بوده و از جمله روش‌های حذف واسطه‌ها در راستای سودرسانی به تولیدکنندگان و کشاورزان است.

معین‌الدین با بیان اینکه خرید توافقی محصولات کشاورزی از سیاست‌های مهم دولت برای افزایش خرید و کیفیت محصولات است؛ عنوان کرد: در سال جاری با ساماندهی تشکل‌ها و تعاونی‌های زیر مجموعه سازمان تعاونی روستایی به دنبال افزایش در خرید توافقی محصولات کشاورزی از بهره‌برداران و کشاورزان بوده و در این حوزه برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی توزیع 13 هزار تن آرد روستایی، یک هزار و 153 تن کالاهای اساسی برنج، روغن، قند و شکر و 44 میلیون لیتر مواد سوختی به ارزش ریالی 62 میلیارد و 824 میلیون ریال در سال گذشته را از فعالیت‌های محوری شبکه تعاونی‌های روستایی در سطح استان قزوین عنوان کرد.

انتهای پیام/77005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول