اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

آغاز کشت محصولات علوفه‏ای بهاره در استان زنجان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی زنجان از آغاز کشت محصولات علوفه‏ای بهاره در استان خبر داد.

آغاز کشت محصولات علوفه‏ای بهاره در استان زنجان

فردین مرادیان امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اراضی دیم و آبی استان به کشت محصولات علوفه‏ای اختصاص پیدا می‏کند.

وی با اشاره به محصولات علوفه‏ای کشت شده افزود: این محصولات شامل یونجه آبی و دیم، ذرت علوفه‏ای، ماشک، جو آبی و دیم است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان کاشت محصولات علوفه‏ای را دارای مزیت‏های مثبت عنوان کرد و گفت: از این محصولات برای تغذیه دام و طیور استفاده می‏شود.

مرادیان با بیان اینکه سالانه وسعت قابل توجهی برای کاشت محصولات علوفه‏ای اختصاص پیدا می‌کند، یادآور شد: هر سال 8 هزار و 500 هکتار از اراضی آبی و دیمی استان به کاشت محصولات علوفه‏ای اختصاص می‏یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه انواع محصولات علوفه‏ای تولید و به صورت تازه‌خوری و سیلو شده در واحدهای دامداری و مرغداری صنعتی و سنتی بکارگیری می‏شود، خاطر‌نشان کرد: محصولات علوفه‏ای در تغذیه دام و طیور در واحدهای مرغداری صنعتی و سنتی بکارگیری می‏شود.

وی به اقدامات انجام شده در بذر‏پاشی محصولات علوفه‏ای اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اقدامات انجام شده در سال زراعی جاری برآورد می‏شود افزایش 15 درصدی در تولید محصولات علوفه‏ای داشته باشیم.

مرادیان با اشاره به تامین و توزیع بذرهای اصلاح شده و یارانه‏دار برای کشت محصولات علوفه‏ای در سال‌جاری ادامه داد: این اقدامات در راستای افزایش تولید محصولات علوفه‏ای صورت گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اصلاح روش‏های کشت جو دیم بهاره به پاییزه را از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: این کار برای تولید محصولات با کیفیت و کمیت بیشتر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش کاه و مکش مزارع غلات نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، افزود: 270 هزار تن کاه و مکش مزارع غلات برای تغذیه دام و طیور بکارگیری شده است.

مرادیان تاکید کرد: در مجموع 720 هزار تن از این محصولات برای تغذیه دام و طیور استفاده خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به حمایت‏های جهاد کشاورزی از کشت محصولات علوفه‌ای اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات فنی و آموزشی - ترویجی از طریق بخش دولتی و شرکت‏های خدمات فنی و مشاوره‏ای از جمله این اقدامات است.

وی به تامین بذر اصلاح شده برای کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: تامین بذر اصلاح شده و یارانه‏دار متناسب با شرایط اقلیمی استان از جمله اقدامات حمایتی برای کشاورزان بوده است.

مرادیان ارائه تسهیلات بانکی با همکاری بانک کشاورزی را از دیگر اقدامات حمایتی برشمرد و تصریح کرد: این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و خرید ادوات تخصصی بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیمه کردن مزارع کشاورزی را از دیگر اقدامات مهم حمایتی عنوان کرد و یادآور شد: بیمه مزارع کشاورزی با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی صورت گرفته است.

انتهای پیام/73002/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول