اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی چابهار خبر داد

افزایش 20 درصدی کشت محصولات زراعی دیم در چابهار

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم در شهرستان چابهار، 20 درصد افزایش داشته است.

افزایش 20 درصدی کشت محصولات زراعی دیم در چابهار

غلامحسین بامبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: شهرستان چابهار با داشتن اقلیم گرم و مرطوب و در نتیجه درصد رطوبت بالای هوا، تبخیر و تعرق پایین و داشتن اراضی حاصلخیز با نفوذپذیری پایین آب و قابلیت حفظ رطوبت خاک با حداقل میزان بارندگی سالیانه که میانگین آن حدود 100 میلی‌متر است، امکان کشت و تولید گیاهان زراعی دیم را دارا است.

وی افزود: در سال زراعی جاری به دلیل بارندگی‌های خوب در فصل زمستان و بهار، سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم با 20 درصد افزایش به 12 هزار هکتار رسیده که 10 هزار هکتار آن را سورگوم و 2 هزار هکتار را جو دیم شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار میزان برداشت از این سطح را 180 هزار تن سورگوم علوفه‌ای و حدود 2 هزار و 400 تن جو پیش‌بینی کرد و بیان داشت: حدود 70 درصد علوفه مورد نیاز دام‌ها در سطح شهرستان از طریق گیاهان علوفه‌ای دیم تأمین می‌شود و تعداد 2 هزار نفر از بهره‌‌برداران در انجام عملیات کاشت و داشت و برداشت محصولات زراعی دیم فعالیت می‌کنند.

بامبری اضافه کرد: به منظور استفاده بهینه از بارش باران در اراضی دیم‌زار، عملیات مرمت و بازسازی بندسارها انجام می‌شود.

این مسئول متذکر شد: در سال 91 جمعاً 81 هزار متر مکعب عملیات خاکی بندسارها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال انجام گرفته است.

وی در پایان اذعان داشت: حدود 400 هکتار ماش به صورت کشت توأم با سورگوم مورد کشت قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود در پایان برداشت تعداد 2 هزار و 400 تن از این سطح حاصل شود.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول