اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی اصفهان:

حذف یارانه محصولات وارداتی به نفع کشاورزی است/ آینده به‌نفع کشاورزان است

یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان حذف یارانه واردات محصولات کشاورزی را سبب توسعه این بخش و ایجاد اشتغال دانست.

حذف یارانه محصولات وارداتی به نفع کشاورزی است/  آینده به‌نفع کشاورزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محمد شاهدی در نخستین گردهمایی دانشجویان کشاورزی این دانشگاه در جمع دانشجویان، با تقدیر از برگزاری نخستین گردهمایی‌های دانشجویی، خواستار تداوم برگزاری این جلسات در آینده شد.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان دانشجویان و محققان ایرانی را نیازمند آموزش‌های هدفمند و با برنامه‌ریزی دانست و گفت: مشکل آموزش عالی در کشور و دانشگاه‌ها تمرکز بر روی آموزش برای نمره، مدرک و استخدام است، در حالی که دانشگاه باید محل نوآوری و تربیت دانشجویان خلاق و نوآور باشد.

استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه افزود: دانشجویان باید به گونه‌ای درس بخوانند که خود محور ایجاد شغل کنند نه اینکه منتظر استخدام در اداره یا سازمانی باشند.

وی برخورداری از بینش مهندسی را مقدم بر دانش مهندسی خواند و گفت: مهندسان کشور به غیر از تخصص خودشان به دانستن علوم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیازمندند تا به بینش مهندسی و جامع نگری در علم خود دست یابند.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان خطاب به دانشجویان کشاورزی تصریح کرد: آینده به نفع شماست، چرا که با حذف یارانه برای محصولات وارداتی و تعیین تعرفه مناسب برای آنها، همچنین فاصله گرفتن از کسب درآمدهای نفتی، کشاورزی توسعه می‌یابد و شاهد ایجاد اشتغال در این بخش می‌شویم.

شاهدی، علت موفقیت محققان ایرانی در خارج از کشور و در کشورهای پیشرفته را انسجام و حرکت‌های گروهی و با برنامه ریزی دانست و افزود: این نشان می‌دهد در کشور، سرمایه‌های انسانی بسیاری وجود دارد، اما ساز و کارهای مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و انتقال علم از این طریق به بخش کشاورزی ایجاد نشده است.

وی تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی را گام ارزشمندی در جهت ایجاد اشتغال و برنامه ریزی برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی دانست و گفت: تأسیس شرکت‌های خدمات، مشاوره و مهندسی کشاورزی، برای تجمیع خدمات کشاورزی ازجمله دستاوردهای با ارزش این سازمان در سال‌های اخیر بوده است که در صورت دوام همبستگی و فعال شدن بیشتر بین این شرکت‌ها، شاهد افزایش اشتغال، انتقال علم به واحدهای تولیدی و راندمان بیشتر تولید در بخش کشاورزی می‌شویم.

گفتنی است نخستین گردهمایی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور دانشجویان، اعضاء هیئت رئیسه و مدیران گروه های آموزشی این دانشکده در تالار شهید فتوحی دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/2301/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول