اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کرمانشاه خبر داد

رشد 67 درصدی صادرات محصولات صنعتی در کرمانشاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در سال گذشته توانسته 414 میلیون دلار محصولات صنعتی صادر کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن که 247 میلیون دلار بوده از رشد 67 درصدی برخوردار است.

رشد 67 درصدی صادرات محصولات صنعتی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جهانگیر شاهمرادی در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: توسعه صادرات نه تنها جزئی از حماسه ‌اقتصادی بلکه می‌تواند شاخصه‌های بسیار خوبی از حماسه‌سیاسی باشد چرا که با صادرات می‌توان بر سیاست کشور همسایه تاثیرگذار بود.

شاهمرادی گفت: توسعه باید معنادار باشد و برای این کار باید بازار عراق را شناخت و امکانات استان کرمانشاه را نیز سنجید.

وی با اشاره به اینکه کل صادرات به کشور عراق 41 ممیز 3 دهم میلیارد دلار است، تصریح کرد: میزان واردات به کشور نیز از مرزهای کرمانشاه 53 ممیز 3 دهم میلیارد دلار است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته 6 درصد کاهش صادرات کشور از مرزهای استان کرمانشاه را داشته‌ایم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه میزان واردات به کشور از طریق مرزهای استان نیز کاهش 2 برابری نسبت به صادرات داشته است، خاطر نشان کرد: عمده اقلام صادراتی کشور در سال 91، متانول، ‌پروپان و اوره بوده است.

شاهمرادی بیشترین صادرات را به کشورهای عراق، چین، امارت متحده عربی، افغانستان و هند اعلام کرد و گفت: گندم، شمش آهن و فولاد، دانه ذرت دامی و کنجاله سویا عمده اقلام وارداتی به کشور از مرزهای استان کرمانشاه است.

وی میزان واردات از مرزهای استان کرمانشاه را 7 ممیز 2 دهم میلیارد دلار دانست و گفت: امارات متحده عربی، چین و ... نیز عمده‌ترین صادرات را به ایران داشته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با بیان این خبر که صادرات خدمات فنی‌مهندسی رشد 15 درصدی داشته است، تصریح کرد: ارزش صادرات این خدمات در سال 91، 20 میلیون دلار است که نویدبخش  این پیام است که می‌توانیم در بخش صادرات خدمات فنی‌مهندسی کارهای خوبی انجام دهیم و محصولات دانش‌بنیان خود را به کشور عراق صادر کنیم.

به گفته وی در سال 91 استان کرمانشاه با 303 میلیون دلار صادرات تولیدات، رشد 9 درصدی در این عرصه داشته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه در سال گذشته توانسته 414 میلیون دلار محصولات صنعتی صادر کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن که 247 میلیون دلار بوده از رشد 67 درصدی برخوردار است.

وی بیشترین صادرات استان کرمانشاه را سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، بستنی، ظروف آلومینیوم، رب گوجه‌فرنگی، شیلنگ پلاستیکی، لوله پلی‌اتیلن، کولر آبی و سیب درختی عنوان کرد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول