اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سینما و تلویزیون:

مشکل سینمای ایران ورود افراد ناآشنا به عرصه بازیگری است

مهدی امینی‏خواه بازیگر سینما و تلویزیون، مشکل اصلی سینمای ایران را ورود برخی افراد ناآشنا به عرصه بازیگری دانست.

مشکل سینمای ایران ورود افراد ناآشنا به عرصه بازیگری است

مهدی امینی‏خواه بازیگر فیلم طنز «پیشگویی‏های مرد آبانی» که به تازگی ساخت آن در رودهن آغاز شده است، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: فیلم سینمایی 90 دقیقه‏ای پیشگویی‏های مرد آبانی به کارگردانی محمد احتشامی در حال تهیه و تولید است.

وی اضافه کرد: من در این فیلم نقش «رضا هوشیار» را بازی می‏کنم که یک جوان تیزهوش و نابغه در ریاضی محض و دانشجوی دکترای این رشته است.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: رضا هوشیار در این فیلم برای کار در یک نشریه که عمده فعالیت آن برای بانوان است، در ستون فال مشغول به کار شده و وارد بخش کمدی داستان می‏شود.

امینی‏خواه در مورد نقش‏های مورد علاقه خود گفت: من به نقش‏های اکتیو علاقه‏مند هستم و همیشه دوست داشتم، نقش‏های متفاوتی را بازی کنم که کلیشه‏ای نشوم.

وی اضافه کرد: همچنین همیشه بازی در نقش‏های متفاوت اکشن، پلیسی، خانوادگی و ... را دوست داشته‏ام.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مشکلات سینمای ایران، افزود: باید با یک برنامه‏ریزی صحیح، مشکلات سینمای ایران را از پایه و اساس برطرف کرد و سیاست‏گذاری‏هایی برای ساختار سینمای ایران در نظر گرفت.

امینی‏خواه ادامه داد: ما جوایز زیاد و معتبری دریافت کرده‏ایم و این موضوع نشان‏دهنده این است که ما ظرفیت انجام این کار را داریم.

وی با بیان اینکه تمام دنیا سینمای ایران را می‏شناسند، گفت: سینمای ایران دارای جایگاه خاصی در دنیاست؛ پس می‏توانیم با برنامه‏ریزی صحیح مشکلات را برطرف کنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون مشکل اصلی سینما را ورود برخی افراد ناآشنا به عرصه بازیگری دانست و افزود: این حرفه کاملاً تخصصی است و در تمام نقاط دنیا رشته‏های بازیگری، کارگردانی، فیلم‏برداری و ... در دانشگاه‏ها تدریس می‏شوند و مدارک تحصیلی برای این رشته‏ها وجود دارد.

امینی‏خواه گفت: به طور مثال من دوست دارم، جراح قلب بشوم پس باید درس بخوانم زیرا بدون آشنایی و تحصیل نمی‏توان جراح شد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد، هر کسی صرف اینکه یکی از اقوام تهیه‏کننده یا کارگردان است، وارد عرصه بازیگری شود، به مرور زمان کیفیت کار پایین می‏آید و عمر محصول کوتاه می‏شود که البته این قانون جهانی است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به سینمای کشور کره گفت: این کشور با یک سیاست‏گذاری پایه‏ای در 20 سال گذشته در این زمینه سرمایه‏گذاری و دانشجو پذیرش کرده و در حال حاضر در رشته‏های مختلف به طور کاملاً حرفه‏ای فعالیت می‏کند و هر ساله جوایز سینمایی زیادی را صاحب می‏شود.

امینی‏خواه بیان کرد: اگر ما هم زیربنایی کار کنیم، سینمای ایران به همان قدرت گذشته، باز خواهد گشت و باعث نخواهد شد که شبکه‏های خارجی، شبکه‏های ما را زیر سئوال ببرند.

وی با اشاره به کارهای آماده اکران خود گفت: فیلم سینمایی «خوش دست» به کارگردانی اکبر معصوم‏فلاح در مرحله مونتاژ است و فیلم‏های «دزد با وجدان» و «تنها‏تر از من» به کارگردانی سیامک خواجه‏وند به زودی اکران خواهند شد.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول